MotoGP

Té el sant de cara però vol tocar de peus a terra

GP de Catalunya. Pecco Bagnaia arriba al Circuit de Barcelona-Catalunya com a gran favorit, per bé que no ha pujat mai al podi a Montmeló

No està pas tot el peix venut, perquè el mun­dial de MotoGP afronta una segona mei­tat del curs frenètica –deu cur­ses en tretze caps de set­mana–, però el lide­ratge de Pecco Bag­naia sem­bla ina­bas­ta­ble. En les últi­mes cinc cur­ses, ha aca­bat sem­pre pri­mer o segon. Es deu sen­tir impa­ra­ble... “No, sento que m’ho passo bé, que em trobo molt bé amb l’equip i que millo­rem cada vegada”, va ver­ba­lit­zar ahir, per mirar d’espol­sar-se la pressió del damunt. Però és el gran favo­rit del GP de Cata­lu­nya, que engega avui amb les pri­me­res ses­si­ons d’entre­na­ments de les qua­tre cate­go­ries.

Traçat a mida

Per si no fos prou, el Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya sem­bla fet a mida de la Ducati, amb una llarga recta i revolts llargs i ràpids, que dibui­xen un traçat fluid que fa bri­llar la Des­mo­se­dici. Tan­ma­teix, en deu anys en el mun­dial el seu millor resul­tat a Mont­meló és un modest sisè lloc. “És un dels meus cir­cuits pre­fe­rits, però no hi he acon­se­guit mai un bon resul­tat. Miraré de redreçar-ho. Si tre­ba­llem bé, podem ser ràpids i com­pe­ti­tius.” Val a dir que l’any pas­sat el van tirar en el pri­mer revolt sense tenir-hi culpa ni pecat.

Entre els pilots cata­lans, l’alter­na­tiva al cap de files de Ducati pot venir de les Apri­lia d’Aleix Espar­garó i Mave­rick Viñales. El de Gra­no­llers ha girat full de l’error que l’any pas­sat li va cos­tar el segon lloc (va tallar el gas quan encara fal­tava una volta). No s’ha estat de fer-ne befa, amb una ins­cripció al casc, en anglès, que li recorda que ha de fer “una volta més”.

Àlex Rins con­ti­nua de baixa per lesió, però Marc Márquez torna a Mont­meló després de ser-hi absent l’any pas­sat. Però no les té totes. “Els revolts llargs, amb tracció i incli­nats són el nos­tre punt dèbil, i el Cir­cuit és així”, reco­neix el plu­ri­campió de Honda. A Bag­naia això no l’amoïna gens. A Mont­meló té el sant de cara i ho sap, encara que no ho digui.

PROTAGONISTES

He millorat molt. Som vuit pilots amb la mateixa moto i això ens ajuda a entendre-ho tot
Pecco Bagnaia
ducati
Aquí ho puc fer bé. L’objectiu és lluitar per la victòria, tot i que encara hem de polir les sortides
Aleix Espargaró
aprilia

Jordi Torres, líder en MotoE

El GP de Catalunya és la penúltima cita del curs de MotoE, el campionat de motos elèctriques. El líder de la general és el rubinenc Jordi Torres, amb dues victòries en les dotze curses disputades (cada cap de setmana se’n fan dues, el dissabte). “L’objectiu és fer dues bones curses per jugar-nos el títol en l’última cita, a Misano”, deia ahir. No ho tindrà fàcil, perquè els seus rivals són Mattia Casadei i Matteo Ferrari, tots dos italians, que la setmana que ve correran també a casa. Torres, de 36 anys, és dos cops campió de MotoE, però enguany la categoria elèctrica té rang de campionat del món. El pilot català corre en l’equip Aspar, amb el qual va fer les dues primeres curses de Moto2, tot substituint Izan Guevara, lesionat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)