MotoGP

‘Déjà-vu’ al Circuit

GP de Catalunya. Igual que l’any passat, Aleix Espargaró i Maverick Viñales enlairen les Aprilia oficials fins al capdavant el primer dia d’entrenaments cronometrats a Montmeló

Ha pas­sat un any llarg, però les Apri­lia man­te­nen el to al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya. Aleix Espar­garó i Mave­rick Viñales van domi­nar la pri­mera jor­nada d’entre­na­ments del GP de Cata­lu­nya, igual com van fer el 2022. Sobre­tot, el gran dels Espar­garó va mos­trar un estat de forma excep­ci­o­nal. Va ser l’únic a bai­xar d’1:39 en la sessió cro­no­me­trada i va batre de cinc centèsimes el rècord del Cir­cuit, que tenia ell mateix des de l’any pas­sat. Aleix i Mack també van ser els més ràpids en la sessió lliure del matí.

“M’he diver­tit molt; la moto fun­ci­ona bé. No me n’amago: l’objec­tiu és llui­tar per la victòria”, va asse­gu­rar Aleix, men­tre que Mack va afir­mar que li encan­ta­ria jugar-se la cursa amb el seu com­pany i que la clau serà fer durar els pneumàtics sobre un asfalt que llisca força.

Els dos cata­lans van superar el líder del mun­dial, Pecco Bag­naia, que va cedir tot just tretze mil·lèsimes al rosinc amb la millor Ducati. Àlex Márquez (Ducati) també va entrar entre els deu pri­mers, que avui tenen garan­tit el pas directe a la Q2 en el qua­li­fi­ca­tiu. En canvi, Pol Espar­garó (Gas­Gas) en va que­dar fora, per menys de tres centèsimes.

Les motos euro­pees d’Apri­lia, Ducati, KTM i Gas­Gas van rele­gar les japo­ne­ses a la cua de la clas­si­fi­cació. Les dues Yamaha i les qua­tre Honda ocu­pen els últims sis llocs, amb Marc Márquez 19è.

En MotoE, Jordi Tor­res va ser el més ràpid i avui surt de la posició pre­fe­rent en les dues cur­ses de motos elèctri­ques.

MotoGP
1r A. Espargaró (Aprilia) 1:38.686
2n M. Viñales (Aprilia) 1:39.048
3r P. Bagnaia (Ducati) 1:39.061
4t J. Zarco (Ducati) 1:39.257
5è B. Binder (KTM) 1:39.346
À. Márquez (Ducati) 1:39.549
7è M. Bezzecchi (Ducati) 1:39.550
8è Di Giannantonio (Ducati) 1:39.621
9è E. Bastianini (Ducati) 1:39.628
10è J. Martín (Ducati) 1:39.693
11è P. Espargaró (GasGas) 1:39.721
12è J. Miller (KTM) 1:39.752
13è R. Fernández (Aprilia) 1:39.757
14è M. Oliveira (Aprilia) 1:39.779
15è L. Marini (Ducati) 1:39.807
19è M. Márquez (Honda) 1:40.249
Moto2
1r A. Ogura (Kalex) 1:44.804
2n P. Acosta (Kalex) 1:44.806
3r A. López (Boscoscuro) 1:44.822
4t A. Canet (Kalex) 1:44.862
5è M. González (Kalex) 1:44.956
6è J. Roberts (Kalex) 1:44.961
A. Arenas (Kalex) 1:45.010
8è S. Lowes (Kalex) 1:45.107
9è S. García (Kalex) 1:45.215
10è J. Dixon (Kalex) 1:45.235
16è J. Alcoba (Kalex) 1:45.574
Moto3
1r J. Masià (KTM) 1:48.300
2n I. Ortolà (KTM) 1:48.702
3r C. Veijer (Husqvarna) 1:48.916
4t D. Öncü (KTM) 1:48.956
5è M. Bertelle (Honda) 1:49.012
6è T. Suzuki (Honda) 1:49.015
7è R. Rossi (Honda) 1:49.042
8è D. Alonso (GasGas) 1:49.107
9è D. Holgado (KTM) 1:49.171
10è J. Rueda (KTM) 1:49.273
27è X. Artigas (CFMoto) 1:50.718

Sito Pons, de patró a directiu

Sito Pons ha venut el seu equip de Moto2, però no s’acomiada del mundial. A partir del 2024, el dos cops campió del món serà el director d’ingressos del CryptoData RNF, l’equip satèl·lit d’Aprilia a MotoGP. “Deixo enrere el passiu per fer valdre el meu coneixement”, raona l’expilot barceloní, de 63 anys. “M’ocuparé de les decisions estratègiques de l’equip”, concreta. “El repte m’agrada; arribar a un equip que et vol i mirar que arribi a ser un dels millors de MotoGP.” L’equip Pons Racing passa a mans de l’estructura MT Helmets MSI de Teo Martín.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)