Fórmula 1

Verstappen venç a Mèxic i estableix un nou rècord amb 16 triomfs en un any

Max Vers­tap­pen (Red Bull) ha sig­nat una altra exhi­bició i ha gua­nyat per cin­quena vegada –ter­cera con­se­cu­tiva–el Gran Premi de la Ciu­tat de Mèxic a l’autòdrom Her­ma­nos Rodríguez la seva victòria número 51 –iguala al francès Alain Prost–i la set­zena de l’any, esta­blint un nou rècord de tri­omfs en un mateix curs que millora el que ell mateix tenia l’any pas­sat. Lewis Hamil­ton (Mer­ce­des) ha estat segon i li ha pis­pat la volta ràpida al campió en el dar­rer sos­pir i li reta­lla punts a Ser­gio Checo Pérez en la lluita pel sub­cam­pi­o­nat. Es queda a 20 quan fal­ten tres cur­ses. El mexicà ha hagut de ple­gar en la pri­mera volta quan Char­les Lecl­cerc (Fer­rari), que ha com­ple­tat el podi per davant del seu com­pany d’equip Car­los Sainz, l’ha enves­tit i li ha tocat la roda. Cinquè ha estat Lando Nor­ris (McLa­ren). El tri­campió ha hagut de rei­ni­ciar les ope­ra­ci­ons perquè la cursa s’ha atu­rat en la volta 35a per un acci­dent de Kevin Mag­nus­sen (Haas), però ha rei­te­rat el seu domini abas­se­ga­dor dei­xant Hamil­ton a 15 segons.

Vers­tap­pen (Red Bull) sor­tia ter­cer rere els Fer­rari de Leclerc i Sainz, però en el pri­mer revolt ja era líder. Leclerc ha tocat la roda de Checo Pérez, el mexicà de Red Bull que cor­ria a casa i que en pocs segons ha per­dut totes les opci­ons davant del des­encís gene­ra­lit­zat de la gra­de­ria. De fet, ha hagut de ple­gar. El cotxe de Leclerc també ha que­dat tocat en l’aleró davan­ter però s’ha refet. En tan sols dos-cents metres, el tri­campió del món ja ho tenia tot de cara. En la sisena volta de les 71 pre­vis­tes ja duia gai­rebé dos segons de marge, el seu monòleg habi­tual. Sainz (Fer­rari) era ter­cer engan­xat a Leclerc. Vers­tap­pen ha entrat a boxes en la vin­tena volta, molt aviat, per subs­ti­tuir els pneumàtics mit­jos per uns de durs. Ha cai­gut fins al setè lloc, però ha anat pro­gres­sant a un ritme ver­ti­ginós. En la vint-i-sisena volta ja era ter­cer i cap dels seus rivals –Leclerc pri­mer i Sainz segon–encara no havien fet cap atu­rada. Quan el mone­gasc s’ha atu­rat per fi–volta 32–, el neer­landès ha recu­pe­rat el seu lloc de pri­vi­legi, amb la incògnita de saber si faria dues atu­ra­des, una estratègia dife­rent a la resta de rivals perquè el seu ritme és d’una altra galàxia i tenia dos jocs de pneumàtics durs. La incer­tesa s’ha esvaït de seguida. Vers­tap­pen ha entrat en la volta 34 i, tot seguit –35a volta–, cop de tea­tre. La cursa s’ha atu­rat amb ban­dera ver­me­lla per l’acci­dent de Mag­nus­sen (Haas), que ha picat con­tra les pro­tec­ci­ons i s’ha rei­ni­ciat una bona estona més tard amb Vers­tap­pen pri­mer, Leclerc, segon, i Hamil­ton, ter­cer en la gra­e­lla. El neer­landès ha sor­tit molt bé, ha evi­tat pro­ble­mes i sant tor­nem-hi. Hamil­ton ha avançat Leclerc i Vers­tap­pen ja no ha tin­gut rival.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.