Fórmula 1

Verstappen eixampla el rècord amb un triomf a São Paulo, el dissetè del curs

Max Vers­tap­pen (Red Bull) ha eixam­plat avui al Gran Premi de São Paulo dis­pu­tat a l’autòdrom José Car­los Pace la seva hege­mo­nia en el mun­dial de Fórmula 1 sig­nant el seu dis­setè tri­omf del curs, el nou rècord de victòries en una tem­po­rada. Lando Nor­ris (McLa­ren) ha estat segon i Fer­nando Alonso (Aston Mar­tin) ha com­ple­tat el podi en un final espec­ta­cu­lar avançant en l’última volta al mexicà Checo Pérez (Red Bull), que l’havia superat en la penúltima en un frec a frec que ha capi­ta­lit­zat l’atenció en tot el tram final de la cursa. Els dos vehi­cles han cre­uat la meta ple­gats. Amb 42 anys, Alonso ha sabut con­te­nir la potència del Red Bull del mexicà a còpia de com­pe­ti­ti­vi­tat i experiència. És el podi 106 del pilot asturià, rebut amb un gran eufòria pel seu equip.

La cursa ha estat molt acci­den­tada d’inici. De fet, abans de l’inici ja que Char­les Leclerc (Fer­rari), que sor­tia rere el campió del mon en la gra­e­lla, s’ha estim­bat con­tra la tanca en la volta d’escal­fa­ment i ha hagut de ple­gar. En el pri­mer revolt després del semàfor verd, a més, Niko Hulken­berg (Haas) ha tocat per dar­rera Alex Albon (Willi­ams) i aquest ha impac­tat amb el vehi­cle de Kevin Mag­nus­sen (Hasas). Els dos dar­rers també han hagut de ple­gar. El Gran Premi s’ha hagut de rei­ni­ciar amb una nova sor­tida després de la ban­dera ver­me­lla. Nor­ris (McLa­ren) ha tor­nar a sor­tir amb una gran tracció i Vers­tap­pen, lògica­ment, ha mar­xat tot sol amb auto­ri­tat per evi­tar inter­ferències, seguit de Nor­ris. Fer­nando Alonso (Aston Mar­tin) s’ha aca­bat ins­tal·lant en el ter­cer lloc, per­se­guit amb insistència per Checo Pérez (Red Bull) en el duel més atrac­tiu de la cursa. El mexicà, segon en el cam­pi­o­nat i quart en la cursa, lluita pel sub­cam­pi­o­nat amb Lewis Hamil­ton (Mer­ce­des), que ha estat vuitè, es queda a 38 punts i perd pis­to­nada quan només fal­ten dues cur­ses.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.