MotoGP

Se’n va perquè vol

Motor. L’endemà d’anunciar la retirada de MotoGP, Aleix Espargaró bat el rècord del Circuit de Barcelona-Catalunya, en el GP de Catalunya

El cap li deia que encara pot ser com­pe­ti­tiu. I tenia raó. El cor li dema­nava de ple­gar. I també tenia raó. “Al matí he pujat a la moto tran­quil, feliç, cons­ci­ent que que­den mol­tes cur­ses per diver­tir-me, però que la decisió havia estat encer­tada.” L’endemà d’haver anun­ciat que, quan s’acabi el curs, ple­garà com a pilot titu­lar de MotoGP, Aleix Espar­garó enlai­rava l’Apri­lia al cap­da­vant en la pri­mera jor­nada del GP de Cata­lu­nya de MotoGP. En gran. El rècord del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya torna a ser seu, havent batut el regis­tre que l’any pas­sat va valer la posició pre­fe­rent a Pecco Bag­naia. En aquesta cursa tan espe­cial per a ell, Aleix du un casc pla­te­jat, amb el traçat del Cir­cuit i el lema “bri­lla a casa”, en català i anglès. En el seu últim GP de Cata­lu­nya, ahir va enllu­er­nar.

Igual­tat “bru­tal”

Amb tot, Aleix no llança les cam­pa­nes al vol. Només era diven­dres. “Les sen­sa­ci­ons són sem­blants, però m’ha cos­tat una mica més que l’any pas­sat. Penso que lla­vors teníem més marge. Ara estan més a prop, la igual­tat és bru­tal”, va valo­rar. De fet, el seu com­pany Mave­rick Viñales va vol­tar mig segon més lent i amb prou fei­nes va esgar­ra­par el desè lloc, l’últim amb pas directe a la Q2. Els ger­mans Àlex (va caure) i Marc Márquez en van que­dar fora, i la sor­presa posi­tiva va ser el novè lloc d’Àlex Rins (Yamaha).

Aleix no va sor­pren­dre, perquè és el ter­cer any seguit que bri­lla a casa. “Als cir­cuits on pots entrar amb el fre dins del revolt i dei­xar córrer la moto, l’Apri­lia és impres­si­o­nant”, va rao­nar. Tro­barà a fal­tar aques­tes sen­sa­ci­ons, però com més va més segur està de l’encert de la decisió presa.

PROTAGONISTES

No m’esperava fer el rècord. Queden moltes curses encara i ho puc fer bé, tinc una bona moto
Aleix Espargaró
aprilia
Hem fet un canvi dràstic de reglatges, a tot o res. No estem per guanyar, però sí una mica millor
Àlex Rins
yamaha
Moto GP
1r A. Espargaró (Aprilia) 1:38.562
2n B. Binder (KTM) 1:38.634
3r P. Acosta (GasGas) 1:38.665
4t F. Bagnaia (Ducati) 1:38.695
5è J. Miller (KTM) 1:38.702
6è J. Martín (Ducati) 1:38.793
À. Rins (Yamaha) 1:39.043
10è M. Viñales (Aprilia) 1:39.058
11è À. Márquez (Ducati) 1:39.113
12è M. Márquez (Ducati) 1:39.153

Aprilia cerca pilot

Abans que Aleix Espargaró anunciés la retirada i deixés una Aprilia vacant de cara a l’any vinent, el més calent del mercat de pilots de MotoGP era la identitat del segon pilot de l’equip Ducati de fàbrica, al costat de Pecco Bagnaia. Hi aspiren Enea Bastianini, el titular actual; Jorge Martín, el líder de la general, i Marc Márquez, que enguany pilota la Ducati 2023 de l’equip Gresini, al costat del seu germà Àlex. Tots tres tenen una variable més a considerar, l’Aprilia d’Aleix. Què en pensen? Martín ni s’ho planteja, i el mateix Aleix assegura que el seu gran amic madrileny mereix la Ducati vermella i que seria “injust” que no la hi donessin. Marc Márquez pensa que la Ducati és la moto amb més potencial, però reconeix que Aprilia i KTM cada cop s’hi acosten més. Qui s’hi posa més bé és Bastianini, que valora que la progressió d’Aprilia fa que pugui ser una bona alternativa de futur.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.