MotoGP

Triomf com una catedral

MotoGP. Bagnaia completa el seu cap de setmana excepcional a Assen i se situa a 10 punts del líder, Jorge Martín, que és segon. Marc Márquez entra quart però cau al desè lloc per sanció

L’italià Fran­cesco Bag­naia (Ducati) va arro­do­nir ahir al cir­cuit d’Assen, en el Gran Premi dels Països Bai­xos, el seu cap de set­mana esplen­dorós amb un tri­omf que l’acosta a tan sols 10 punts de l’encara líder, Jorge Martín (Ducati), que va sor­tir en el cinquè lloc de la gra­e­lla per una sanció tot i haver fet dis­sabte el segon millor temps, i ahir va aca­bar segon, sense tro­bar res­posta al monòleg del seu rival. La tira­nia de Bag­naia a la Cate­dral ha estat ina­pel·lable i con­firma el traçat neer­landès com un dels seus cir­cuits pre­di­lec­tes, amb tres tri­omfs con­se­cu­tius. El transalpí, que atre­sora 23 tri­omfs en MotoGP –els tres dar­rers seguits, a Bar­ce­lona, Muge­llo, on també va gua­nyar la cursa esprint, i Assen–, ja va ser el millor en els entre­na­ments lliu­res de diven­dres, va gua­nyar la cursa esprint i també va fer la pole. Els 74 punts sumats, el ple, en les dues dar­re­res cur­ses, són tota una decla­ració d’inten­ci­ons del bicampió mun­dial. Mai abans des que es van ins­tau­rar les cur­ses esprint, ningú no havia acon­se­guit la màxima pun­tu­ació en dues cur­ses con­se­cu­ti­ves. A més, des que Mike Doo­han va gua­nyar cinc vega­des segui­des a Assen (1994-1998), cap altre pilot havia assa­bo­rit tres tri­omfs seguits en aquest mític cir­cuit.

Mave­rick Viñales (Apri­lia), que ahir par­tia des de la segona posició, va entrar cinquè i es va eri­gir en l’únic pilot amb capa­ci­tat per dis­cu­tir el domini de les Ducati, tot i que es va veure rele­gat al sisè lloc per una sanció per haver tras­pas­sat els límits de la pista en la dar­rera volta. El seu com­pany a Apri­lia Aleix Espar­garó, que dis­sabte va caure en la dar­rera volta de la cursa esprint, ahir no va córrer perquè es va fer una frac­tura al cinquè meta­carpià de la ma dreta. Marc Márquez (Ducati) es va man­te­nir sem­pre en el grup que per­se­guia Bag­naia i Martín i va aca­bar quart, apro­fi­tant un error de Viñales en els dar­rers metres, però amb males sen­sa­ci­ons, segons sem­bla, per un pro­blema mecànic que li va fer per­dre com­pe­ti­ti­vi­tat. Després, a més, va ser san­ci­o­nat a mis­ses dites amb 16 segons de pena­lit­zació i va caure fins a la desena posició. El motiu és la pressió massa baixa dels pneumàtics. Viñales va recu­pe­rar el cinquè lloc i l’italià Enea Bas­ti­a­nini (Ducati), venint des del dar­rere, va com­ple­tar el podi.

Com un llam­pec

Bag­naia va sor­tir fortíssim i en la pri­mera volta ja avan­tat­java de mig segon Martín, que va arren­car amb molta decisió i va gua­nyar tres posi­ci­ons. El català Àlex Rins (Yamaha), per la seva banda, es va estim­bar tot just en el pri­mer revolt i va haver de ple­gar. Marc Márquez es va espa­vi­lar per no cedir massa ter­reny, i tot i haver sor­tit sisè, de seguida es va situar en el ter­cer lloc. Mave­rick Viñales, quart, en canvi, havia per­dut dues posi­ci­ons. El campió del món, sol, anava incre­men­tant el seu marge. En la vui­tena volta ja duia gai­rebé un segon sobre Martín, que alhora tenia un bon marge sobre els seus per­se­gui­dors, posició sense trànsit que no va per­dre en tota la cursa. A mit­jan del recor­re­gut, Bag­naia va mar­car la volta ràpida, amb 1:31.8. Men­tres­tant, per dar­rere, l’italià Fabio di Gian­nan­to­nio (Ducati) va avançar Viñales, que era cinquè, i Márquez, quart, i es va res­si­tuar ter­cer amb pre­ten­si­ons de podi. Un con­vi­dat ines­pe­rat.

A vuit vol­tes del final, Viñales va ata­car i es va situar ter­cer. Després de qua­tre cur­ses sense pujar al podi, el rosinc tenia ganes de rei­vin­di­car-se. Però Enea Bas­ti­a­nini era quart, davant de Márquez, i el va avançar Viñales a qua­tre vol­tes del final, con­fir­mant la seva acce­le­ració habi­tual en els trams finals i cele­brant el podi.

Moto2 i Moto3

En Moto2, el ven­ce­dor va ser el japonès Ai Ogura, davant del murcià Fermín Alde­guer i del valencià Ser­gio García, el líder del mun­dial amb 138 punts. Ogura és segon (124) i el nord-ame­ricà Joe Roberts ocupa el ter­cer lloc, amb 115 punts. Pel que fa als cata­lans, Albert Are­nas (Kalex) va caure en la volta 17. Jeremy Alcoba (Kalex) va aca­bar tretzè i Xavier Arti­gas (Forward) va entrar en la 23a posició. La cursa de Moto3 la va gua­nyar el valencià Ivan Ortolá (KTM) en un final ajus­tadíssim resolt per només dotze mil·lèsimes de diferència sobre el neer­landès Collin Vei­jer (Husq­varna), que va fer història a casa seva i que se situa segon amb 115 punts, rere David Alonso (CF Moto), líder amb 154 punts. El pilot de l’Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat Joel Este­ban (CF Moto) va ser quinzè.

108.000 espec­ta­dors

Feia anys que el cir­cuit d’Assen no regis­trava una entrada tan notòria, amb 108.000 espec­ta­dors. La Cate­dral va viure per 75a vegada el mun­dial. Hi va debu­tar el 1949 en la pri­mera edició i només la pandèmia va inter­rom­pre l’idil·li el 2020.

LA DADA

74
punts
ha sumat Bagnaia en les dues últimes curses (37+37), dos plens seguits que ningú havia fet abans
GP D’ITÀLIA
MotoGP
1r Francesco Bagnaia (Ducati) 40:07.214
2n Jorge Martín (Ducati) a 3,676
3r Enea Bastianini (Ducati) a 7.073
4t Fabio di Giannantonio (Ducati) a 8.299
Maverick Viñales (Aprilia) a 8.258
6è Bad Binder (KTM) a 16.005
Àlex Márquez (Ducati) a 21.095
8è Raúl Fernández (Aprilia) a 22.368
9è Franco Morbidelli (Ducati) a 23.413
10è Marc Márquez (Ducati) a 7.868
Ret.Àlex Rins (Yamaha) volta 1
General
1r Jorge Martín (Ducati) 200 pts
2n Francesco Bagnaia (Ducati) 190 pts
3r Marc Márquez (Ducati) 142 pts
4t Enea Bastianini(Ducati) 136 pts
Maverick Viñales (Aprilia) 118 pts
6è Pedro Acosta (KTM) 101 pts
7è Brad Binder (KTM) 99 pts
8è Fabio di Giannantonio (Ducati) 92 pts
Aleix Espargaró (Aprilia) 82 pts
10è Àlex Márquez (Ducati) 62 pts
11è Marco Bezzecchi (Ducati) 45 pts
20è Àlex Rins (Yamaha) 8 pts
22è Dani Pedrosa (KTM) 7 pts
Moto2
1r Ai Ogura (Boscoscuro) 35:27.293
2n Fermín Aldeguer (Boscoscuro) a 0.571
3r Sergio García (Boscoscuro) a 4.252
13è Jeremy Alcoba (Kalex) a 17.047
23è Xavier Artigas (Forward) a 52.469
ret. Albert Arenas (Kalex) volta 17
General
1r Sergio García (Boscoscuro) 138 pts
2n Ai Ogura (Boscoscuro) 124 pts
3r Joe Roberts (Kalex) 115 pts
Jeremy Alcoba (Kalex) 46 pts
Albert Arenas (Kalex) 48 pts
33è Xavier Artigas (Forward) 0 pts
Moto3
1r Iván Ortolá (KTM) 33;45.971
2n Collin Veijer (Husqvarna) a 0.012
3r David Muñoz (KTM) a 2.197
15è Joel Esteban (CF Moto) a 27.940
General
1r David Alonso (CFMoto) 154 pts
2n Collin Veijer (Husqvarna) 115 pts
3r Daniel Holgado (Gas Gas) 111 pts
12è Joel Esteban (CF Moto) 36 pts

EL PROTAGONISTA

Ha sigut un d’aquells dies en què tot surt al revés. Toca apuntar-ho i recordar-ho, i seguir empenyent
Marc Márquez
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.