Fórmula 1

Un circuit fet a mida per a la fórmula 1

Fórmula 1. Avui engeguen els entrenaments al Circuit de Barcelona-Catalunya, un traçat clàssic que els pilots aprecien

“És un cir­cuit de pri­mera”, digué Oli­ver Bear­man –debu­tant en la F1, però que va vèncer a Mont­meló en F2, el 2023–. “Aquí podem fer valer els nos­tres pro­gres­sos”, desitjà Car­los Sainz. “M’agra­den els cir­cuits clàssics, i aquest és un clàssic”, va pro­cla­mar Lewis Hamil­ton, que hi té el rècord de victòries, sis (com­par­tit amb Mic­hael Schu­mac­her). Però Fer­nando Alonso en va encu­nyar la millor des­cripció: “En certa manera, és el cir­cuit de F1.” Com si l’hagues­sin fet a mida per esprémer els autos de la cate­go­ria reina.

Avui enge­guen els entre­na­ments lliu­res del Gran Premi al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya i els pilots gau­di­ran nova­ment del pilo­tatge en els revolts llargs i ràpids que donen sen­tit a un mono­plaça de F1. De retruc, els equips podran mesu­rar-ne el ren­di­ment amb pre­cisió i en con­di­ci­ons reals. Per tant, a can McLa­ren estan ben tran­quils –han gua­nyat sis de les vuit cur­ses dis­pu­ta­des–, però no esti­ren el braç més que la màniga. “Matemàtica­ment, tota la gra­e­lla pot gua­nyar el títol encara”, va dei­xar anar Lando Nor­ris. “Trobo que Fer­rari millo­rarà, i Max Vers­tap­pen ens va batre a Imola amb totes les de la llei”, hi va afe­gir, per espol­sar-se l’eti­queta de favo­rit indis­cu­ti­ble.

Men­tre arriba el moment de treure’n l’entre­llat, ahir 3.000 afi­ci­o­nats –cabuda limi­tada pel pro­to­col de segu­re­tat– van gau­dir del Pit Walk, la visita al car­rer de boxs. Van poder veure els autos de prop, men­tre els mecànics aca­ba­ven de posar-los a punt, i també els assa­jos de canvi de rodes dels equips. Al cos­tat, silent, la pista espe­rava el moment de posar a prova els límits dels cot­xes i els pilots.

“No crec que perdem Barcelona”

“No crec que perdem Barcelona; és la meva opinió i el meu desig.” Així de contundent es va mostrar Fernando Alonso ahir, en la roda de premsa oficial celebrada al Circuit de Barcelona-Catalunya. El contracte del Circuit amb la F1 venç després de l’edició del 2026. Alonso, que aquesta setmana ha estat nomenat ambaixador del Circuit, hi va afegir que cal mantenir les curses “tradicionals” com la catalana. “La F1 i Barcelona estan molt lligats. El Circuit fa tres dècades que és aquí i continuarà essent-hi els pròxims quaranta anys; no podem perdre Barcelona”, va insistir.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)