Teva-meva entre els líders del mundial
Fórmula 1. Els pilots de McLaren es reparteixen els millors temps en la primera jornada d’entrenaments lliures al Circuit de Barcelona-Catalunya
McLaren du la veu cantant al Circuit de Barcelona-Catalunya, però la jerarquia entre els seus pilots és incerta. És la principal conclusió de la primera jornada d’entrenaments de la cita catalana del mundial de F1, novena del curs. Lando Norris va fer el millor temps en la primera sessió, l’únic a baixar d’1:14. En la segona, a la tarda, amb la pista en condicions ideals i temperatures minvants, Oscar Piastri va retallar prop d’un segon el registre anterior del seu company, i també va ser l’únic a trencar la barrera de l’1:13. El McLaren MCL39, doncs, es manté ferm al capdavant, però el duel per la primacia entre els seus pilots promet desprendre guspires sobre l’asfalt vallesà.
Sense rèplica
No s’albira per on pot venir la rèplica al domini dels autos taronja, que també van liderar les simulacions de cursa amb els pneumàtics usats. Max Verstappen va enlairar el Red Bull al segon lloc en la primera sessió, i en la segona va empatar a la mil·lèsima amb Norris. Però en aquesta sessió, la més ràpida i indicativa, el segon millor temps el va marcar George Russell, amb el primer dels Mercedes. Si Red Bull i Mercedes són allà, a rebuf dels McLaren, els Ferrari continuen lluny, després del miratge del segon lloc de Charles Leclerc a Mònaco. El monegasc va tancar totes dues sessions a mig segon del millor McLaren. Per la seva banda, Lewis Hamilton va estar a l’altura del seu company en la primera sessió, però en la segona va cedir un quart de segon al seu company, que el va apartar del top 10.
La temperatura, a l’ambient i a la pista, va ser força elevada, i també la presència de públic, que avui gaudirà de les primeres curses de suport –els pilots catalans de F3 i F2 surten endarrerits– i de la lluita per la posició preferent. Cal apostar per un cotxe de color taronja, però quin?
Condicions exigents al Circuit
“Fa molta calor i els pneumàtics pateixen força desgast. Amb aquestes temperatures, els McLaren seran d’allò més competitius. Nosaltres ja farem prou si sumen uns bons punts.” Christian Horner, el cap de l’equip Red Bull, va minimitzar així les possibilitats de Max Verstappen de parar els peus als McLaren en la lluita per la posició preferent i, de retruc, la victòria. Una nova directiva tècnica ha fet els alerons davanters més rígids, a partir de la cursa al Circuit, però això amb prou feines ha alterat la jerarquia tècnica. “A nosaltres no ens ha afectat gaire”, va reconèixer Horner, que va reblar el clau de l’estat de forma dels McLaren: “El Circuit és un bon exercici per al cotxe; aquí veus si tens un bon xassís que funciona.”