Ral·lis

Latvala torna a somriure en l'escenari del primer triomf

Motor. Una punxada a falta de dos trams va afegir més pressió al finlandès, que va saber mantenir Hirvonen a ratlla. Loeb, sisè, continua líder del mundial

Exactament quatre anys i dos dies després d'haver esdevingut l'encara ara vencedor més jove d'un ral·li del mundial (22 anys), Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS) va repetir ahir triomf en el ral·li de Suècia. Una victòria que no va ser fàcil, ja que, tot i haver iniciat l'última etapa amb 23 segons d'avantatge sobre Mikko Hirvonen (Citroën DS3) i haver-la incrementat fins a 35.6 en els tres primers trams del dia, va quedar reduïda a només 8.4 segons per culpa d'una punxada en la quarta especial i quan encara en quedaven dues per disputar i 27 quilòmetres cronometrats. “Tornar a guanyar aquí és molt especial. Després d'haver-me retirat en la prova anterior [Montecarlo], tenia una forta pressió. I quan he fet un error i he tocat una pedra [la causa de la punxada] he sabut que hauria d'afegir un extra de velocitat i atacar dur en el penúltim tram [22,76 km]”, va explicar Latvala. “He après a mantenir la calma quan les coses van malament. Tenia un avantatge còmode i tot ha canviat quan faltaven només dos trams, però he mantingut la calma”, va afegir-hi el pilot de Ford.

Exactament en el mateix punt i amb la mateixa pedra també va punxar Petter Solberg, el company d'equip de Latvala, incident que va suposar per al noruec la tercera posició en benefici de Mads Ostberg (Ford Fiesta RS), que va repetir podi en aquesta prova per segona vegada consecutiva. Quan va veure oberta altra vegada la porta cap al triomf, Hirvonen va atacar però “alguns ensurts a l'inici del tram” el van fer desistir i preservar els pneumàtics per a l'última especial. Sébastien Loeb (Citroën DS3) també tenia al cap els tres punts extra que hi havia en joc en aquell breu tram i, igual que a Montecarlo, se'ls va embutxacar, i gràcies a això en té set més que Hirvonen en la classificació general. Ferran Font i Oriol Julià, amb el Mitsubishi Lancer de Calm Competició, van ser 31ns. Va ser la sisena participació de l'andorrà en aquest ral·li.

Ogier, al capdavant dels S2000

Els set participants en el mundial S-WRC tindran aquest any la millor referència en Sébastien Ogier, que competeix amb un Skoda Fabia S2000 de Volkswagen Motosports, però sense puntuar en aquesta categoria. El francès va acabar 11è absolut, amb més de 2 minuts d'avantatge sobre P.G. Andersson (Proton Satria S2000), 12è absolut i vencedor en S-WRC. Hayden Paddon, amb l'Skoda Fabia de l'equip català ASM, va ser 4t, a 11:10 d'Andersson.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)