Ral·lis

La pluja ho capgira tot

Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. Un dia passat per aigua fa de l'etapa de terra del Catalunya una prova de supervivència. Ostberg en surt com a líder, però Loeb està a l'aguait

Sébas­tien Loeb no n'acos­tuma a fer gai­res, d'erra­des, però en el Ral·li Cata­lu­nya-Costa Dau­rada d'enguany en va fer una de grossa, el dia abans de començar la prova, a Bar­ce­lona. Con­vençut que per aques­tes con­tra­des mai no hi plou –tot i que aquest any la prova es dis­puta més tard, al novem­bre–, va deci­dir sor­tir el més enrere pos­si­ble en l'etapa d'ahir, sobre terra. Era la posició més favo­ra­ble... si no plo­via.

Un pri­vat al cap­da­vant

La pluja, però, va arri­bar amb força en el segon tram i ho va cap­gi­rar tot: Mads Ost­berg i Ott Tänak, els pilots ràpids que sor­tien més enda­vant, van mar­car el millor temps, empa­tats, i van pas­sar a domi­nar la clas­si­fi­cació amb els seus Ford Fiesta pri­vats, davant els Citroën de Mikko Hir­vo­nen i Loeb. I això que Ost­berg es va equi­vo­car mun­tant els pneumàtics durs i, a més, va fer una viro­lla en el ter­cer tram. A la tarda, amb més pluja i força més fang sobre les pis­tes, el noruec va man­te­nir el to i va tor­nar a Port Aven­tura amb 27 segons d'avan­tatge sobre Loeb, que en la segona pas­sada pels trams de Pesells i Terra Alta va avançar el seu com­pany i Tänak, que va tenir pro­ble­mes de frens i un parell d'ensurts. Amb dues eta­pes sobre asfalt a par­tir d'avui, l'alsacià haurà de córrer de valent per man­te­nir-se imba­tut en el Cata­lu­nya-Costa Dau­rada.

Aban­do­na­ments a dojo

Amb la pluja, les pis­tes de terra van que­dar força deli­ca­des per al pilo­tatge, i això va pro­vo­car un seguit de sor­ti­des de pista entre els cap­da­van­ters. Al segon tram, Thi­erry Neu­vi­lle (Citroën), Pet­ter Sol­berg (Ford) i Andreas Mikkel­sen(Skoda) van picar con­tra la mateixa pedra. En el ter­cer, Dani Sordo (Mini) i Hay­den Pad­don (Skoda) se'n van anar fora de la pista en empas­sar-se la fre­nada del mateix revolt. I en el cinquè, Iev­gueni Novikov (Ford) va sor­tir de la pista després d'haver mar­cat el millor temps en el quart tram. Per aca­bar-ho d'ado­bar, Sébas­tien Ogier (Skoda) va aban­do­nar per ava­ria mecànica abans del tram urbà de Salou.

07.00: Assistència (15 min.) 08.00: La Mussara 1 (20,48 km) 09.15: El Priorat 1 (45,97 km) 10.26: Riba-roja d'E. 1 (14,20 km) 12.36: Assistència (30 min.) 13.51: La Mussara 2 (20,48 km) 15.06: El Priorat 2 (45,97 km) 16.17: Riba-roja d'E. 2 (14,20 km) 18.12: Assistència (45 min.)
En els trams de demà [per avui] mirarem de fer bons temps
Dani Sordo
prodrive mini
Hem tingut força alts i baixos en tots els trams, però espero millorar
Mikko Hirvonen
citroën total wrt
Ha estat un dels dies més difícils de l'any: el fang era com gel. He tingut molts ensurts
Jari-Matti Latvala
ford wrt
Veient com han estat els trams, de moment tot va prou bé
Sébastien Loeb
citroën total wrt
Espero poder mantenir el primer lloc, però el meu objectiu és ser al davant de Latvala
Mads Ostberg
adapta ford wrt
1r Ostberg-Andersson (Fiesta WRC)
1h41:32.4 2n Loeb-Elena (Citroën DS3 WRC)
a 27.2 3r Latvala-Anttila (Ford Fiesta WRC)
a 47.0 4t Hirvonen-Lehtinen (F. Fiesta WRC)
a 1:02.6 5è Tänak-Sikk (Ford Fiesta WRC)
a 1:10.8 6è Breen-Nagle(Ford Fiesta S2000)
6:00.9 7è Weijs-Degant (Citroën DS3 WRC)
a 6:08.5 8è Nikara-Kalliolepo (Mini JCW WRC)
a 9:00.0 9è Andersson-Axelsson (Proton)
a 9:42.4 10è Alkuwari-Duffy (Mini JCW WRC)
a 12:56.1 11è Ligato-García (Subaru Impreza)
a 12:59.2 31è Membrado-Ribolleda (Mits. Evo X)
a 23:35.2 34è Llinàs-Torra (Mitsubishi Evo X)
a 27:31.9 45è Domènech-Marchal (Suzuki)
a 1h07:26.5

Breen té ben encarat el títol de SWRC

Craig Breen (Ford Fiesta S2000) ja té a mig coll el títol mundial de la categoria SWRC,ja que el seu màxim rival, Per-Gunnar Andersson (Proton Satria Neo S2000) l'ha deixat sol al capdavant del Ral·li RACC amb un avantatge superior als tres minuts i mig. El suec va començar dominant amb autoritat, però al tercer tram va trencar un palier i va perdre un minut i mig, i en el cinquè va cometre un error que el va despenjar definitivament. “Breen ja pot estar tranquil”, va reconèixer Andersson. Per si no fos prou, amb les baixes entre els pilots capdavanters, Breen ocupa una fantàstica sisena posició absoluta.

Pel que fa a la categoria PWRC, la classificació actual donaria el títol a Benito Guerra (Mitsubishi Lancer Evo X). El mexicà va assegurar que l'etapa d'ahir va ser digna d'un ral·li "per a homes". Guerra va perdre vint segons quan va atrapar Albert Llovera cap al final del segon tram, i arrossega una penalització de deu segons en el primer tram, per un malentès sobre si havia de sortir dos o tres minuts després de Llovera. El líder provisional és Marcos Ligato (Subaru Impreza), que per guanyar el títol necessita que Guerra acabi com a màxim cinquè. Segon és el canari Yerai Lemes (Mitsubishi), sensacional ahir, a tan sols onze segons de Ligato.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.