Ral·lis

Ogier ha agafat la batuta del mundial de ral·lis

Motor. Amb Loeb o sense Loeb, el cap de files de Volkswagen no baixa de dalt de tot del podi, i ja gaudeix d'un sòlid avantatge en el campionat

El ral·li de Mèxic (ter­cera cita del mun­dial d'aquest any) era la pri­mera prova sobre terra del nou VW Polo R WRC. “No sabíem el que ens podríem tro­bar”, va reconèixer el direc­tor de Volkswa­gen Motors­port, Jost Capito. En aca­bar el ral·li, diu­menge pas­sat a Gua­na­ju­ato, el que la marca es va tro­bar va ser el segon tri­omf con­se­cu­tiu de Sébas­tien Ogier, que s'esca­po­leix al cap­da­vant d'un cam­pi­o­nat en què, ara com ara, no s'entre­veu qui li podrà plan­tar cara.

El segon de la clas­si­fi­cació pro­vi­si­o­nal encara és Sébas­tien Loeb, que no compta en la lluita pel títol perquè té un pro­grama de tan sols qua­tre ral·lis en l'any del seu comiat de la cate­go­ria. I és del tot impen­sa­ble que Citroën li demani que s'ho repensi: Loeb ja ha posat les mans fins als col­zes en la seva segona vida espor­tiva, als cir­cuits.

El fac­tor Ogier

Més que la victòria en si, el que sorprèn del tri­omf d'Ogier a Mèxic és el domini abas­se­ga­dor que va exer­cir en un ral·li que, a pri­ori, hau­ria d'haver estat de temp­teig per a VW, en el pri­mer any al WRC. “Mai no ens ho hauríem ima­gi­nat”, va afir­mar Capito, perquè el de Mèxic és un ral·li dur per a la mecànica, amb tem­pe­ra­tu­res de fins a 30 ºC i a més de 2.000 metres d'altura, un fet que redu­eix fins a un 30% el ren­di­ment del motor. Amb tot, Ogier va ser el més ràpid en 16 dels 23 trams dis­pu­tats. “El fac­tor Ogier és el que va mar­car la diferència”, va sos­te­nir Capito, que es desfà en el elo­gis cap al pilot.

L'únic ensurt tècnic de la marca va ser el mati­ner aban­do­na­ment del segon cotxe, el de Jari-Matti Lat­vala, en tren­car un braç de la sus­pensió després de picar amb una pedra “grossa com un meló”, segons el fin­landès. “Són coses que pas­sen quan un cotxe nou corre el seu pri­mer ral·li sobre terra”, va reconèixer Capito. “Això ens ha demos­trat que encara podem millo­rar el Polo”, hi va afe­gir, qui sap si en to d'amenaça.

I si el Polo encara té marge de millora –es noten les mans de Car­los Sainz en la posada a punt del vehi­cle– i Ogier encara no ha tocat sos­tre, la pre­vi­si­ble reacció dels rivals pot­ser arri­barà tard.

PROTAGONISTES

Aquesta victòria en el nostre debut sobre terra és molt especial, i sempre tindrà un lloc especial dins del meu cor
Aquest és el triomf de tot l'equip, però és impossible no sobrevalorar l'actuació d'Ogier
Jost Capito
director de VW motorsport
Tenim força avantatge en el campionat del món, però encara queden deu ral·lis
Sébastien Ogier
volkswagen polo R WRC
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.