Ral·lis

Ja és dat i beneït

Motor. Volkswagen s'ha fet l'amo del WRC, amb sis victòries de vuit proves disputades, cinc amb Ogier

Sébas­tien Ogier no és el pri­mer pilot llatí que gua­nya a Finlàndia, a casa dels grans espe­ci­a­lis­tes nòrdics, però sí que és el pri­mer que es pot van­tar d'haver-se endut també, en la mateixa tem­po­rada, l'altra gran cita escan­di­nava del WRC, Suècia.

El nou vega­des campió del món de ral·lis Sébas­tien Loeb també va vèncer a Suècia i a Finlàndia en la seva il·lus­tra car­rera, però en anys dife­rents. I, per si no fos prou, aquest any es va haver de con­for­mar amb el segon lloc en l'únic ral·li tot sobre neu del cam­pi­o­nat, rere l'altre Sébas­tien, el de Volkswa­gen, nou domi­na­dor indis­cu­ti­ble de l'espe­ci­a­li­tat.

Enguany, Loeb no va córrer el 1.000 Llacs (on hi ha gua­nyat tres cops), però difícil­ment hau­ria pogut fer res con­tra un Ogier que va dosi­fi­car el poten­cial del cotxe amb la mes­tria dels grans cam­pi­ons.

En l'última etapa de la prova, per exem­ple, quan ja tenia la victòria a la but­xaca, el francès va fer l'escratx en les dues pas­sa­des pel mític tram d'Ounin­pohja, de 33 km. Feia qua­tre anys que aquesta espe­cial no for­mava part de la ruta del 1.000 Llacs, i Ogier no hi havia cor­re­gut mai amb un WRC. En la segona pas­sada, a més, en va batre el rècord, a una mit­jana de 130,75 km/h. “Només aquí he ata­cat al límit de veri­tat, i ha estat fantàstic”, va adme­tre.

És clar que la seva supe­ri­o­ri­tat rau en part en la com­pe­ti­ti­vi­tat del cotxe, el Polo R WRC, que de bon començament va demos­trar que havia nas­cut amb estre­lla. Però Jost Capito, el direc­tor de com­pe­tició de la marca, no hi està del tot d'acord: “A Finlàndia s'ha vist que Ford, Citroën i Volkswa­gen són a un nivell sem­blant; és Séb qui marca la diferència.”

Els fets li donen la raó, perquè cinc de les sis victòries de VW en els vuit ral·lis dis­pu­tats les ha asso­li­des el Polo número 8. Jari-Matti Lat­vala només en té una, a Grècia, apro­fi­tant un pro­blema mecànic que va enfon­sar el cap de files.

El pro­per ral·li és a Ale­ma­nya, sobre asfalt, un ter­reny en què Ogier no és un espe­ci­a­lista. Si també sap gua­nyar a casa de VW, bona nit i tapa't.

81
escratxs
dels 143 trams cronometrats disputats el 2013 ha assolit el VW Polo.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)