Ral·lis

Sébastien Ogier, el successor de Loeb

No és cap somni

Després d'una dècada de domini de Loeb i Citroën, un altre Sébastien inicia un nou capítol de la història dels ral·lis

El caràcter guanyador d'Ogier va fer impossible que compartís equip amb Loeb i va propiciar la seva fugida a can Volkswagen

En la seva pri­mera tem­po­rada en el mun­dial de ral·lis (WRC), Volkswa­gen con­fi­ava acon­se­guir algun podi amb el nou Polo R i tal vegada començar a llui­tar per les victòries el 2014. Diu­menge pas­sat, però, va sumar la vui­tena del curs, la setena amb Sébas­tien Ogier (Gap, França, 17/12/1983), que va sen­ten­ciar així el títol mun­dial de pilots. “Encara no ens ho aca­bem de creure”, diu Jost Capito, direc­tor de com­pe­tició de la marca. “És impos­si­ble des­criure la sen­sació. És un somni fet rea­li­tat”, hi afe­geix el nou crac dels ral·lis.

Tra­jectòries paral·leles

Oli en un llum, el destí va voler que la con­fir­mació del títol d'Ogier arribés en el ral·li d'Alsàcia, la prova del comiat del WRC del nou vega­des campió del món Sébas­tien Loeb. Així, l'antic campió, Sébas­tien, va poder ser dels pri­mers a feli­ci­tar el nou campió, Sébas­tien, que d'aquesta manera va reco­llir el tes­ti­moni de mans del pilot que havia mar­cat una època.

De fet, les tra­jectòries de Loeb i Ogier mos­tren una curi­osa sime­tria. Es por­ten nou anys d'edat, van debu­tar en el WRC amb nou anys de diferència (1999/2008) i han pas­sat nou anys entre els seus pri­mers títols res­pec­tius (2004/2013). I encara n'hi ha més. Tots dos van ser cam­pi­ons del món júnior (2001/2008) amb Citroën i aquell mateix any ja es van estre­nar al volant d'un cotxe de la cate­go­ria màxima, Xsara i C4, res­pec­ti­va­ment.

Entre el 2009 i el 2011, van ser com­panys d'equip a la marca fran­cesa. Curi­o­sa­ment, va ser Loeb qui va cri­dar l'atenció a Citroën sobre aquest amant de qual­se­vol esport que es pugui prac­ti­car enmig de la natura (esquí –en va ser ins­truc­tor–, BTT, esca­lada...), que el 2007 es va impo­sar en la copa Peu­geot 206. Ja tenia 24 anys, perquè Ogier va començar rela­ti­va­ment tard a pilo­tar, als 22 anys. El seu tram­polí va ser el pro­grama de pro­moció Rallye Jeu­nes de la Fede­ració Fran­cesa d'Auto­mo­bi­lisme, en què es va impo­sar el 2005, davant milers d'aspi­rants.

Con­vivència impos­si­ble

Allà va conèixer un jove qua­tre anys més gran que ell que es va ofe­rir per ser el seu copi­lot en la copa Peu­geot 206, el premi per al ven­ce­dor de la pro­moció. Era Julien Ingras­sia. D'ales­ho­res ençà, han estat inse­pa­ra­bles. La tran­quil·litat i meto­do­lo­gia d'Ingras­sia com­ple­men­ten a la per­fecció la impul­si­vi­tat d'Ogier, “tot i que dins del cotxe està força serè i rela­xat”, pun­tu­a­litza Julien. “El millor pilot de ral·lis no és res sense un bon copi­lot. Ens ente­nem gai­rebé de forma telepàtica”, afirma Sébas­tien.

Amb el mun­dial júnior a la but­xaca, doncs, Citroën va asseure Ogier al cos­tat de Loeb i Dani Sordo en l'equip ofi­cial. La marca, però, no va saber ges­ti­o­nar la con­vivència de dos depre­da­dors de les pis­tes en el mateix equip, i el nou Séb va haver d'aga­far el camí de la porta després d'una tem­pes­tu­osa tem­po­rada 2011 (el títol va ser per a Loeb, és clar, però tots dos van gua­nyar cinc ral·lis).

Volkswa­gen ja estava desen­vo­lu­pant el nou Polo R i va rebre amb els braços oberts un dels pocs pilots capaços de tute­jar Loeb. El pro­jecte, però, era a les bece­ro­les, i el 2012 Ogier es va haver de con­for­mar a córrer el WRC amb un Skoda S2000, com a rodatge per a l'equip de cur­ses de VW. Qui ho sap, el que hau­ria pas­sat si els dos Sébas­tien s'hagues­sin enfron­tat en l'última tem­po­rada com­pleta de Loeb. Allò és un somni. El reg­nat d'Ogier i Volkswa­gen, però, és una rea­li­tat inqüesti­o­na­ble.

Debut amb sorpresa
El 2008 Ogier era un pilot desconegut fora de França quan va debutar a Mèxic. Amb un Citroën C2, va acabar vuitè absolut.
0,2
segons
li van valer la victòria a Jordània el 2011, el marge més minso del WRC.
14
victòries
acumula al WRC, set amb Citroën i set amb VW.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)