Ral·lis

Qui no es conforma és perquè no vol

Ral·lis. Volkswagen i Citroën comencen el mundial amb bon peu a Montecarlo, però Hyundai i M-Sport també veuen el cel obert

L'any pas­sat, Volkswa­gen va debu­tar al WRC al Mon­te­carlo amb l'escratx de Sébas­tien Ogier en el pri­mer tram cro­no­me­trat del nou Polo R. Al final, però, el ral·li el va gua­nyar el plu­ri­campió de Citroën Sébas­tien Loeb, en la seva gira de comiat de l'espe­ci­a­li­tat. Dotze mesos després, Ogier és el nou rei del WRC i Volkswa­gen, la marca que té la pae­lla pel mànec.

A la cerimònia que es va cele­brar ahir al Prin­ci­pat, el líder del mun­dial va reco­llir el tro­feu del ven­ce­dor i no tocava de peus a terra per la “increïble sen­sació” d'haver-se impo­sat en con­di­ci­ons tan difícils: “Ja vaig gua­nyar el Mon­te­carlo el 2009 [quan no pun­tu­ava per al mun­dial], però això ho supera amb escreix.” Volkswa­gen pot estar satis­feta de tenir els tres cot­xes a la meta, però (amb Lat­vala cinquè i Mikkel­sen setè) es torna a cons­ta­tar que és Ogier qui li treu les cas­ta­nyes del foc.

L'altra marca cofoia de l'arren­cada del mun­dial és Citroën, que, amb el ter­cer lloc de Kris Meeke i el quart de Mads Ost­berg va sumar un bon gra­pat de punts –amb vista al mun­dial de cons­truc­tors, el segon, Bouf­fier, era com si no hi fos–. El resul­tat acre­dita l'elecció de pilots de Citroën, a pri­ori la més fluixa del cam­pi­o­nat.

La creu va ser per a Hyun­dai i M-Sport, amb un sol cotxe a la meta entre els dos. Els core­ans es van que­dar amb el ritme de Thi­erry Neu­vi­lle els set quilòmetres que va durar en cursa –estava cal­cant els par­ci­als d'Ogier– i l'encert amb la tria de rodes de Dani Sordo, i l'equip Ford semi­o­fi­cial, amb la velo­ci­tat de Robert Kubica abans del seu acci­dent. “Ja té tot l'equip a la but­xaca”, va afir­mar el seu cap, Mal­colm Wil­son.

Qui és Bryan Bouffier?

El juliol passat, Hyundai va contractar tres pilots per al programa de desenvolupament del nou i20 WRC: Juho Hänninen, Bryan Bouffier i Chris Atkinson. Dels tres, només el francès de 35 anys va ser descartat a l'hora de formar l'equip oficial del 2014. De nou com a pilot privat, i en un ral·li que ja havia guanyat el 2011 –quan no puntuava per al mundial–, l'experiència li va servir per reeixir i fer una excel·lent actuació al Montecarlo. Només Ogier va ser capaç de superar-lo.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)