Ral·lis

Solans truca a la porta

Motor. El pilot de Matadepera, el jove català amb més empenta dels ral·lis, salta al mundial amb el nou trofeu de promoció d'M-Sport

La pro­mesa cata­lana més ferma del món dels ral·lis, Nil Solans, fa el salt al mun­dial. El pilot de Mata­de­pera, de 21 anys, serà el més jove dels dotze par­ti­ci­pants en el Drive Dmack Fiesta Trophy, un cam­pi­o­nat mono­marca orga­nit­zat per M-Sport –l'equip semi­o­fi­cial Ford que fa córrer Hir­vo­nen, Evans i Kubica al WRC– que es dis­pu­tarà en cinc pro­ves del mun­dial: Por­tu­gal (al prin­cipi d'abril), Polònia, Finlàndia –on Solans ja va córrer el 2012–, Ale­ma­nya i Alsàcia. El gran al·lici­ent del cam­pi­o­nat és que el premi per al gua­nya­dor és la par­ti­ci­pació en la cate­go­ria WRC-2 del 2015, amb un Ford Fiesta R5.

El tro­feu es dis­pu­tarà amb els Fiesta R2 amb què fins ara es cor­ria el mun­dial Júnior (JWRC), i va néixer quan la FIA va anun­ciar el gener pas­sat que els dos pro­pers anys el cotxe esco­llit per córrer aquest cam­pi­o­nat pas­sava a ser el Citroën DS3 R3T. El campió del JWRC també rebrà com a premi un pro­grama en el WRC-2, en aquest cas amb un DS3 R5. A igual­tat de premi, però, el gran avan­tatge del cer­ta­men de M-Sport res­pecte de l'ofi­cial és un ajus­tat pres­su­post de 120.000 euros, gràcies a la gestió cen­tra­lit­zada dels vehi­cles per part d'M-Sport.

Solans es va ini­ciar en el Volant RACC del 2012, i l'any pas­sat va vèncer la cate­go­ria de dues rodes motrius de l'esta­tal de terra, amb un Peu­geot 207 RC de Mavisa Sport.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)