Ral·lis

Latvala llança el guant

Motor. El finlandès de Volkswagen vol tornar a derrotar el seu company Ogier en el ral·li de Sardenya i reobrir la lluita pel mundial

Volkswagen els deixarà fer, conscient que –atesa la superioritat del Polo– el títol mundial és un afer privat entre Sébastien Ogier i Jari-Matti Latvala. “Que guanyi el millor”, és l'única consigna de la marca alemanya en la vigília de la sisena prova del WRC –la quarta seguida sobre terra–, que començarà aquesta nit amb una superespecial urbana a la capital, Càller, abans de desplaçar-se cap al nord, però no a Òlbia com ha estat habitual en les deu edicions anteriors, sinó a l'Alguer, la ciutat dels Països Catalans que per primera vegada serà el quarter general del ral·li. El que no canvia és la tipologia dels trams, ràpids i farcits de salts, amb la novetat d'una especial de 60 km dissabte, la més llarga d'Europa.

És un terreny que Ogier assegura que s'adapta al seu estil. El líder del mundial preveu una lluita “espectacular” amb el seu company Latvala –guanyador aquí el 2009–, que arriba a Sardenya amb la moral a dalt de tot, havent guanyat l'últim ral·li disputat –a l'Argentina–, derrotant per primer cop Ogier en un duel de tu a tu.

En absència de Dani Sordo i Marc Martí (Hyundai), a l'Alguer hi haurà igualment un equip de casa, Xevi Pons i Àlex Haro, que correran amb un Mitsubishi Evo X per fer mans abans d'agafar el volant del Ford Fiesta R5 amb què el pilot de Manlleu tornarà al mundial en la categoria WRC-2.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)