Ral·lis

El Catalunya, líder mundial d'audiència

Ral·lis. La cursa del RACC duplica el seu impacte televisiu gràcies al tram de Barcelona i supera de llarg el Montecarlo

Més de 90 milions d'espectadors de 97 països del món van veure per televisió l'edició del 50è aniversari del ral·li RACC Catalunya Costa Daurada. És una xifra rècord que duplica l'audiència de la cursa de l'any 2013 i que desbanca el Montecarlo de la condició de prova més seguida per televisió. L'estudi, elaborat per encàrrec del promotor del mundial, no concreta les xifres prova per prova, però l'estimació és que la cursa catalana va arribar als 93 milions d'espectadors, per uns 86 del Montecarlo i uns 76 del 1.000 Llacs.

A més d'altres consideracions –a la cursa es va proclamar campió Sébastien Ogier– les dades donen encara més la raó als ideòlegs del tram urbà per Montjuïc. Potser per als pilots no era l'escenari ideal, però les imatges singulars de Barcelona i la capacitat d'atreure nou públic que té un tram urbà són inqüestionables.

Per valorar-ho més en la justa mesura, rere el ral·li català hi ha el llegendari Montecarlo, que també creix molt (d'uns 58 milions a uns 86, i el 1.000 Llacs de Finlàndia, que és sempre el que proporciona les imatges més brutals, amb els salts inacabables als rasants (d'uns 45 a uns 76). El Catalunya més que duplica la seva visibilitat: d'uns 37 milions a 93.

L'audiència de la majoria de ral·lis creix. Les excepcions –Suècia, Sardenya, Alsàcia i Gal·les– no eviten que el nombre total d'espectadors del campionat creixi de manera molt notable i passi de 607 als 799 milions d'espectadors (un 32% més), amb 9.300 hores més de televisió, un 57% més.

LA DADA

93
milions
d'espectadors aproximadament va tenir l'edició del 2014 del ral·li RACC. El Montecarlo es va quedar en uns 86.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.