Ral·lis

Els guions del campió

Ral·lis. Sébastien Ogier controla els últims trams i amb el triomf a Mèxic, el tercer en tres proves, gairebé dobla en punts el segon classificat del mundial

No va passar res d'especial en l'última etapa del Ral·li de Mèxic. Sébastien Ogier va controlar perfectament els seus rivals per assegurar un ral·li que tenia a la mà des de dissabte, quan en l'onzè tram, quan es va quedar sense rivals per l'accident del seu company Jari-Matti Latvala. Amb l'avantatge del voltant d'un minut, el bicampió del món va passar pels trams però no va deixar ni les engrunes, ja que els tres punts addicionals del power stage també van caure al sarró en el seu tercer triomf seguit a Mèxic.

Per segon ral·li consecutiu no hi va haver doblet de VW, ja que Andreas Mikkelsen no va ser capaç de desbancar el DS3 de Mads Ostberg del segon lloc en una gran batalla entre noruecs. Dissabte Mikkelsen havia acabat a 4.5 segons del DS3, que ahir va començar el dia amb l'escratx en el llarguíssim Guanajuatito (55 km), va tornar a superar Mikkelsen en el segon i en l'últim va assegurar el segon lloc. Fora del podi, el jove Elfyn Evans va obtenir el seu millor resultat en el mundial.

Malgrat tot, la sèrie de Volkswagen és digna dels millors anys de la dictadura Loeb: des que va tornar al mundial (2013) l'equip alemany ha guanyat 25 ral·lis dels 29 que ha disputat. Els altres han estat per a Loeb (en les seves aparicions puntuals del 2013), Sordo (Alemanya 2013) i Neuville (Alemanya 2014). Ja és curiosa, aquesta taca en l'expedient de VW al seu país.

La gran operació d'ahir és la de Thierry Neuville. El belga, també accidentat dissabte quan lluitava amb Ogier, havia caigut al 19è lloc, a més de 13 minuts dels punts. Va iniciar una remuntada furiosa i ahir va iniciar l'etapa en 11è lloc, però amb quatre pilots de la categoria WRC2 al davant. En el tram llarg va guanyar una posició i en l'últim del ral·li, dues més, a més d'un punt extra. És a dir, quatre punts en un sol tram. El guanyador de la WRC2, Nasser al-Attiyah, va acabar just davant seu.

25
victòries
de 29 possibles ha aconseguit Volkswagen des que va debutar en el mundial, l'any 2013
Ral·li de Mèxic
1r Ogier-Ingrassia (VW)
4h19:13.4
2n Ostberg-Andersson (DS)
a 1:18.8
3r Mikkelsen-Floene (VW)
a 1:25.1
4t Evans-Barritt (Ford)
a 3:40.2
5è Sordo-Martí (Hyundai)
a 5:01.8
6è Prokop-Tomanek (Ford)
a 6:36.1
7è Al-Attiyah-Baumel (Ford RRC)
a 14.52.7
8è Neuville-Gilsoul (Hyundai)
a 22:43.3
9è Fuchs-Musano (Ford R5)
a 22:49.0
10è Ketomaa-Lindstrom (Ford R5)
a 23:10.2
Mundial de pilots
1r Sebastien Ogier (VW)
81
2n Andreas Mikkelsen (VW)
47
3r Thierry Neuville (Hyundai)
35
4t Mads Ostberg (DS)
32
5è Elfyn Evans (Ford)
26
6è Jari-Matti Latvala (VW)
19
7è Dani Sordo (Hyundai)
18
8è Kris Meeke (DS)
18
9è Martin Prokop (Ford)
14
Mundial de constructors
1r Volkswagen Motorsport
101
2n Hyundai WRT
77
3r M-Sport WRT Ford
51
4t Citroën WRT
44
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)