Ral·lis

El mundial recupera la prova reina de l'asfalt

Ral·lis. La cita francesa del WRC deixa Alsàcia per tornar a Còrsega

L'últim any que el Tour de Còrsega va pun­tuar per al mun­dial de ral·lis, el 2008, Sébas­tien Ogier s'hi va pro­cla­mar campió del món júnior. Set anys després, el WRC torna a l'illa dels 10.000 revolts i Ogier hi aterra amb el ter­cer títol mun­dial abso­lut a la but­xaca. Entre­mig, la prova fran­cesa del mun­dial es va fer a Alsàcia, per tal que l'antic rei del WRC, Sébas­tien Loeb, pogués córrer a casa. Per cele­brar el retorn al mun­dial, l'orga­nit­zació ha dis­se­nyat un recor­re­gut força ori­gi­nal per tota l'illa. Un veri­ta­ble tour, amb tots els tipus d'asfalt ima­gi­na­bles i pocs trams cro­no­me­trats –només tres cada dia–, però molt llargs, de 37 km de mit­jana. El més curt fa 17 km i el més llarg, 48,5. En la cate­go­ria WRC2, Nil Solans dis­puta el segon ral·li amb el Peu­geot 208 R5 amb què va debu­tar a Ale­ma­nya. També hi par­ti­cipa l'andorrà Joan Carc­hat (Mit­su­bishi), en la cate­go­ria de pro­ducció.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.