Ral·lis

També capital dels ral·lis

L'atractiva especial de Montjuïc torna a posicionar Barcelona en el mapa mundial de les competicions de motor

Ogier, sense pressió, comença manant la cursa

Qui va gua­nyar el pri­mer tram té una importància molt rela­tiva. Quants afi­ci­o­nats el van seguir en directe, també. Quanta gent veurà les icòniques imat­ges de les fonts amb els cot­xes tra­ient fum de les rodes ja és més relle­vant. En el segle mul­timèdia, la imatge és una part indes­tri­a­ble de qual­se­vol pro­jecte que vul­gui tenir èxit. La pri­mera postal del ral·li RACC Cata­lu­nya-Costa Dau­rada no és ni una icona de Cata­lu­nya ni de la Costa Dau­rada. És jus­ta­ment de Bar­ce­lona, la capi­tal del país, una marca tan uni­ver­sal i tan potent com totes aque­lles que vénen de seguida al cap. I sort n'hi ha que el nou equip de govern de l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona hagi entès que no es pot renun­ciar a una indis­cu­ti­ble imatge posi­tiva de marca sense res a canvi. La presència d'IC-V en la coa­lició gua­nya­dora havia aixe­cat algun temor perquè en el man­dat ante­rior, a l'opo­sició, havia estat crítica amb els esde­ve­ni­ments de motor que s'havien fet a Montjuïc, però, feliçment, tot ha arri­bat a bon port i, ahir, milers d'afi­ci­o­nats –dels irre­duc­ti­bles, dels even­tu­als i dels poten­ci­als– van poder dis­fru­tar de der­ra­pa­des a baixa velo­ci­tat amb tota segu­re­tat. Entre els que ho van veure en directe, Marta Car­ranza, comis­si­o­nada d'Esports de l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona i màxima repre­sen­tació muni­ci­pal ahir.

I al final, el de sem­pre

Fer un tram urbà, estret, entre blocs de for­migó, curt i amb pneumàtics i sus­pen­si­ons de terra no és la millor manera de com­pa­rar vehi­cles i pilots. Però no es pot pas­sar per alt la motri­ci­tat espec­ta­cu­lar dels VW Polo –la gran diferència res­pecte als rivals–, que als Hyun­dai els con­ti­nua fal­tant un motor més energètic però que tenen un bon xassís, i que hi ha pilots que això de les fre­na­des en asfalt ho tenen més clar que d'altres.

Amb la sor­tida dels WRC en ordre invers en la clas­si­fi­cació del cam­pi­o­nat, Thi­erry Neu­vi­lle (Hyun­dai) va mar­car el pri­mer bon temps. Robert Kubica (Ford) i Kris Meeke (Citroën) s'hi van acos­tar sense batre'l, amb un temps dis­cret del duo Dani Sordo-Marc Martí, cinquè ara fa un any. Fins que va tocar el torn dels VW. Pri­mer, Andreas Mikkel­sen, autor del millor temps l'any 2014, no va poder superar Neu­vi­lle. Després Lat­vala, espec­ta­cu­lar però fent massa metres de cos­tat i avançant poc. I, final­ment, Ogier. El campió no deixa mai res al plat i, amb una efec­ti­vi­tat demo­li­dora, va fer el millor regis­tre per més de dos segons. I és d'agrair que qui ja ho té tot fet i hi té molt més a per­dre que a gua­nyar –“el tram és un cau de tram­pes”, deia algun pilot, qui sap si després d'haver pas­sat massa arran d'un bloc de for­migó– s'hi faci com va fer el campió.

També cal notar les pres­ta­ci­ons dels nous Skoda Fabia R5. El millor (Al-Attiyah), entre els deu pri­mers i al davant d'uns quants WRC.

1.3
segons
més ràpid va ser el millor crono del 2015 (Ogier) que el del 2014 (Mikkelsen).
21
participacions
en el ral·li Catalunya acumula des del 1992 Marc Martí, ara copilot de Dani Sordo.
Tram 1: Montjuïc
1r Ogier-Ingrassia (VW)
3:37.8
2n Neuville-Gilsoul (Hyundai)
a 2.1
3r Mikkelsen-Floene (VW)
a 2.9
4t Meeke-Nagle (Citroën)
a 3.3
5è Kubica-Szczepaniak (Ford)
a 3.9
6è Ostberg-Andersson (Citroën)
a 4.7
7è Latvala-Anttila (VW)
a 5.2
8è Paddon-Kennard (Hyundai)
a 5.4
9è Sordo-Martí (Hyundai)
a 6.4
10è Al-Attiyah-Baumel (Skoda R5)
a 6.5
11è Tanak-Molder (Ford)
a 7.0
12è Bertelli-Granai (Ford)
a 7.3
13è Kopecky-Dresler (Skoda R5)
a 7.4
14è Prokop-Tománek (Ford)
a 8.7
15è Lappi-Ferm (Skoda R5)
mt
16è Evans-Barritt (Ford)
9.0
17è Lefebvre-Prevot (Citroën)
a 9.9
18è Protasov-Txerepin (Ford RRC)
a 10.8
19è Tidemand-Axelsson (Skoda R5)
a 111.0
20è Giordano-Sarreaud (CitroënRRC)
a 13.0
24è Solans-Ibáñez (Peugeot R5)
a 15.9
31è Membrado-Vilamala (Mitsu.)
a 21.8
34è Carchat-Ribeiro (Mitsubishi)
a 26.3
xxè Guerrero-Moreno (Ford R2)
a xx.x
xxè Parés-Rosell (Mitsubishi)
a xx.x
xxè Sans-Venceslao (Peugeot R2)
a 1:xx.x
xxè Oto-Ferrer (Peugeot R2)
a 1:xx.x
xxè Marquina-Darder (Peugeot R2)
a 1:xx.x
xxè Costa-Domènech (Suzuki)
a 1:xx.x
20.000
aficionats
s'estima que van presenciar el tram de Montjuïc al llarg de la tarda d'ahir.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.