Ral·lis

No diguis blat, ‘Seb'

El campió del món tira a mar una victòria segura, amb una errada en l'últim tram de la prova

Un incrèdul Mikkelsen hereta el seu primer triomf en el WRC

Mikkelsen ha assolit el primer triomf en el WRC, als 26 anys

El públic que omplia a ves­sar la tri­buna natu­ral al davant de la segona rotonda del coll de Tei­xeta –l'últim revolt del Ral·li RACC Cata­lu­nya-Costa Dau­rada– no se'n sabia ave­nir. Andreas Mikkel­sen, el ter­cer home de Volkswa­gen, tam­poc. Sébas­tien Ogier s'havia encas­tat con­tra les bar­re­res late­rals a Due­saigües 2, l'última espe­cial. El pilot noruec estava atu­rat en el con­trol stop del tram, a punt de decla­rar en directe per la tele­visió com havia hagut d'ata­car per defen­sar el segon lloc de l'esco­mesa del seu com­pany Jari-Matti Lat­vala, quan li van dir que el cap de files de VW n'havia fet una de grossa. El gua­nya­dor era ell. El seu pri­mer tri­omf en el mun­dial, als 26 anys.

Excés d'ambició

Ogier havia començat la jor­nada amb les idees molt clares. Amb un coixí de gai­rebé un minut sobre els altres dos Polo, de Lat­vala i Mikkel­sen, no li calia ata­car. Només man­te­nir un bon ritme, per no per­dre la con­cen­tració. És el que va fer durant els cinc pri­mers trams del dia, dosi­fi­cant amb gasi­ve­ria una renda ina­bas­ta­ble. Però l'últim tram és el Power Stage. El fan en directe per la tele, però això rai. El cas és que l'escratx es pre­mia amb tres pun­tets. Ogier no en neces­si­tava cap, de punt, perquè fa un mes i mig ja va sen­ten­ciar el seu ter­cer títol, a Austràlia. Però el nou rei dels ral·lis és un depre­da­dor. Dels onze Power Stage ante­ri­ors del curs, Ogier n'havia con­que­rit nou. Només havia renun­ciat als de Mon­te­carlo i Ale­ma­nya, per no ten­sar els ner­vis dels direc­tius de la marca. Però el tri­campió volia rubri­car el ter­cer tri­omf seguit a Salou amb aquesta cire­reta. Va fer el millor temps en el pri­mer par­cial. No va arri­bar al segon. Anava pas­sat de rosca. Va llis­car en una esquerra llarga i ràpida, va col­pe­jar la bar­rera i un piló va arren­car la roda davan­tera dreta. El tram es va haver de neu­tra­lit­zar, amb el Polo número 1 al bell mig de la car­re­tera.

Frec a frec

Mikkel­sen havia començat el dia amb dos escratxs, i en l'equa­dor de l'etapa s'havia acos­tat a menys d'un segon de Lat­vala, segon. En el pri­mer tram de la segona volta, el fin­landès va pun­xar cap al final i va per­dre nou segons de cop. Mikkel­sen ja era segon, però a Prat­dip 2 va fer una viro­lla tot just començar. Abans del Power Stage, només avan­tat­java Lat­vala d'1.4. El fin­landès va fer el millor temps pro­vi­si­o­nal, con­vençut que n'havia fet prou. “Si [Mikkel­sen] supera això, em trec el bar­ret”, va dir, fent gala d'una gran espor­ti­vi­tat.

Regal per a Sordo

L'altre bene­fi­ci­ari de l'error d'Ogier va ser Dani Sordo. El pilot del RACC es va enfi­lar fins al ter­cer lloc, el seu pri­mer podi del curs i el segon que acon­se­gueix amb Hyun­dai. És el seu sisè podi en el Cata­lu­nya-Costa Dau­rada, on el 2006 va acon­se­guir el pri­mer dels 38 que acu­mula en el mun­dial.

General (final)
1r Mikkelsen-Floene (VW Polo)
3h21:04.8 2n Latvala-Anttila (VW Polo)
a 3.1 3r Sordo-Martí (Hyundai i20)
a 21.2 4t Ostberg-Andersson (Citroën DS3)
a 1:06.3 5è Meeke-Nagle (Citroën DS3)
a 1:08.2 6è Paddon-Kennard (Hyundai i20)
a 1:23.3 7è Prokop-Tománek (Ford Fiesta)
a 4:14.2 8è Neuville-Gilsoul (Hyundai i20)
a 8:01.9 9è Tidemand-Axelsson (Skoda Fabia R5)
a 8:56.8 10è Kopecky-Dresler (Skoda Fabia R5)
a 9:07.5 11è Kubica-Szczepaniak (Ford Fiesta)
a 12:15.0 12è Al-Attiyah-Baumel (Skoda Fabia R5)
a 13:02.1 38è Parés-Rosell (Mitsubishi Evo X)
a 40:53.5 42è Domènech-Marchal (Citroën DS3 R3)
a 48:34.9 49è Solans-Ibáñez (Peugeot 208 R5)
a 58:59.6 59è Marquina-Darder (Peugeot R2)
a 1h29:30.0 61è Costa-Domènech (Suzuki Swift)
a 1h37:53.2
Mundial de pilots
1r Sébastien Ogier (VW Polo)
238 2n Jari-Matti Latvala (VW Polo)
180 3r Andreas Mikkelsen (VW Polo)
154 4t Mads Ostberg (Citroën DS3)
110 5è Kris Meeke (Citroën DS3)
94 6è Thierry Neuville (Hyundai i20)
90 7è Elfyn Evans (Ford Fiesta)
81 8è Dani Sordo (Hyundai i20)
75
Mundial de constructors
1r Volkswagen Motorsport
387 2n Citroën Total Abu Dhabi WRT
206 3r Hyundai Motorsport
202 4t M-Sport Ford WRT
173
Miikka [Anttila] em va dir: ‘Hem fet un bon tram. Si Andreas és més ràpid, s'ho mereix'
Jari-Matti Latvala
volkswagen
L'errada ens ha costat la victòria, però estic content pel primer triomf d'Andreas i Ola
Sébastien Ogier
volkswagen
Encara no ho he assimilat. No m'esperava que [el primer triomf] arribés aquí! Ara vull anar a totes a Gal·les [l'últim ral·li]
Andreas Mikkelsen
volkswagen
L'objectiu que havíem marcat a Andreas enguany era guanyar un ral·li. Ningú l'hi ha regalat
Jost Capito
cap de volkswagen
Hem lluitat molt i el quart lloc ja hauria estat un gran resultat, però el podi és fantàstic
Dani Sordo
hyundai
Si hagués sabut que al Power Stage lluitaria per la victòria, hauria estat més nerviós
Andreas Mikkelsen
volkswagen

“La fórmula del ral·li RACC és bona”

Aman Barfull era un home feliç ahir. Quan el sol es ponia sobre Port Aventura, el rostre del màxim responsable esportiu de l'organització del Ral·li Catalunya-Costa Daurada dibuixava el somriure de la feina ben feta. “Jacek Bartos ens ha felicitat, sobretot per la seguretat dels espectadors i la gran tasca dels comissaris del recorregut. Tothom sabia el que havia de fer, i les connexions entre els vehicles i els helicòpters han funcionat molt bé”, explicava. Bartos és el delegat de seguretat del WRC, i l'home que sobrevola els trams dalt d'un helicòpter per certificar que el tram pugui arrencar. Al polonès no li tremola la mà, i si no ho veu clar l'anul·la, i llestos. El nou format de la prova, amb més trams (23) que l'any passat (17), però més curts, hi ha ajudat. “Això ens permet distribuir millor els espectadors. Tens el mateix número d'espectadors, però repartits en més llocs”, raona. Així doncs, aquesta fórmula “és bona”, i l'any que ve les coses tornaran a anar per aquí. El RACC, innovador de mena, cada cop ho té més difícil per fer coses noves, però l'any que ve és el 25è aniversari de l'estrena del Catalunya en el WRC, el 1991, i de segur que Barfull i el seu equip se n'empescaran alguna de grossa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.