Ral·lis

Un frec a frec desigual

Motor. En el ral·li de Montecarlo, només Meeke (Citroën) tuteja el campió del món, Ogier (VW), que és un gran coneixedor de les pistes dels Alps

Kris Meeke va ser la sorpresa en el començament del ral·li de Montecarlo, amb un ritme que només el tricampió del món Sébastien Ogier va ser capaç de seguir. El pilot de Citroën es va col·locar líder en el segon tram de la primera competició del WRC, dijous a la nit, i ahir va mantenir un estira-i-arronsa amb el cap de files de Volkswagen, que al final va superar el nord-irlandès de 9.5 segons. La victòria és cosa d'ells dos, atès que el tercer, Latvala, ja cedeix més d'un minut.

El torcebraç el va decidir el tram de Les Costes, a tocar del poblet on Ogier vivia quan era més jovenet. No debades, el francès i el seu copilot Julien Ingrassia acostumaven a entrenar en aquesta mateixa carretera dels Alts Alps quan van començar a córrer junts, el 2006. En la suma de les dues passades per aquest tram de divuit quilòmetres, Ogier va esgarrapar 18.5 segons a Meeke –mig segon per quilòmetre–, que al cap i a la fi li van permetre desbancar el Citroën del capdavant.

La resta del grup corre en un altre ral·li. La barreja d'asfalt sec, humit i amb clapes de gel i neu va minar la confiança dels pilots, que o bé pagaven l'excés de prudència cedint segons a cabassos o bé acabaven fora de la pista –Paddon (Hyundai) i Kubica (Ford) van colpejar el mateix arbre–. Els VW de Latvala –un toc dijous a la nit li va costar mig minut– i Mikkelsen són els millors dels altres. El noruec va perdre el tercer lloc en fer una virolla en el penúltim tram d'ahir, i va acabar el dia amb el millor Hyundai, de Neuville, al clatell. El comportament del nou i20 no ha satisfet gens els pilots, i Sordo, setè, ja perd més de tres minuts.

Cal destacar l'actuació d'Evans en la categoria WRC2. El gal·lès va perdre un minut llarg en el primer tram del ral·li, per una punxada, però en el quart ja s'havia enlairat fins al primer lloc de la categoria, l'onzè de la general.

2a etapa (8 trams disputats)
1r Ogier-Ingrassia (VW)
1h29:06.1
2n Meeke-Nagle (Citroën)
a 9.5
3r Latvala-Anttila (VW)
a 1:08.1
4t Mikkelsen-Jaeger (VW)
a 1:33.8
5è Neuville-Gilsoul (Hyundai)
a 1:47.8
6è Ostberg-Floene (Ford)
a 2:18.5
7è Sordo-Martí (Hyundai)
a 3:07.8
8è Lefebvre-Moreau (Citroën)
a 3:32.0
9è Bouffier-Bellotto (Ford)
a 4:18.6
10è Tänak-Mõlder (Ford)
a 5:25.8
11è Evans-Parry (Ford R5)
a 7:17.9
12è Kremer-Winklhofer (Skoda R5)
a 8:49.9
13è Maurin-Veillas (Skoda R5)
a 9:00.8
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)