Opinió

El silenci prudent dels gironins

Així estem a Girona, amb una eufòria domada pels genets de la cautela

Som cauts perquè quan la lluna s'esmuny entre els tolls esguer­rats per les llam­bor­des de Balles­te­ries, les cica­trius de des­fe­tes pretèrites ens besen un cant a l'enyor pel paradís per­dut. Així estem a Girona, amb una eufòria domada pels genets de la cau­tela, cons­ci­ents que no ens limi­tem a fer una bona tem­po­rada, sinó que seguim la dinàmica ascen­dent d'un tri­enni en què la fer­mesa es des­til·la a l'esguard assos­se­gat de Machín, l'home que va arri­bar a Mon­ti­livi com ho va fer Mac­hado a la seva Sòria natal: cer­cant una opor­tu­ni­tat de créixer men­tre tro­bava les emprem­tes de l'amor de la seva vida.

Així doncs, quan dos giro­nins topen per Joan Mara­gall amb el gest d'empre­ne­dor de l'any, deba­ten sobre l'ascens amb el somrís pru­dent dels que van jugar a la ruleta russa amb el Breogán a Fon­ta­jau. De totes mane­res, ambdós, després de rea­fir­mar que si fos per Girona ja faria temps que això del procés esta­ria resolt, s'aco­mi­a­den afir­mant que si tenim el pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat i l'abat de Mont­ser­rat, ja només fal­ta­ria reben­tar la pri­mera divisió per ser la capi­tal de la futura república cata­lana. A par­tir d'aquí, una ria­lla cau­te­losa i tor­nen als seus nego­cis impres­cin­di­bles per sal­var el país de la ruïna.

És evi­dent, doncs, que l'afi­ci­o­nat al·lèrgic a pas­sar les vacan­ces esti­vals a Lugo s'ha fet el propòsit d'anar pas a pas, de cele­brar els tri­omfs clau­su­rat al vàter d'un bar anònim, d'agrair el que s'està acon­se­guint inde­pen­dent­ment del resul­tat final, de fer la pro­mesa a la Mare de Déu dels Àngels d'anar de genolls fins a Sòria, i si al final la qui­mera real­ment es trans­fi­gura, exi­gir que el ser­vei ini­cial a pri­mera el faci el penal muti­lat de Kiko Ratón. De totes mane­res, el colum­nista no s'atre­veix a publi­car aquest anhel perquè fal­ta­ria a la prudència i seria inco­he­rent amb el que ha anat pre­go­nant durant tot l'arti­cle. Sen­deri. Calma. Unió Democràtica + Xavier Domènech: referèndum pac­tat amb Mickey Mouse.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.