Opinió

Sense Messi; el torn de l’equip

És inne­ga­ble que el Barça tro­barà a fal­tar, i molt, Leo Messi durant aques­tes tres set­ma­nes que estarà de baixa per culpa de la frac­tura al radi del seu braç dret que va fer-se en el par­tit con­tra el Sevi­lla. No ho ha dis­cu­tit ningú, ni els seus com­panys, ni Ernesto Val­verde. Perquè seria absurd fer-ho. Com no ha de ser deci­siva la presència del millor fut­bo­lista del món en l’equip blau­grana? Pas­sava el mateix en el Real Madrid quan Cris­ti­ano Ronaldo no jugava i només cal veure com en el con­junt madri­dista estan tro­bant a fal­tar els gols del por­tuguès aquesta tem­po­rada. I en el seu cas, es tracta d’un gran gole­ja­dor, però en el de Messi par­lem de molt més. No només fa gols sinó que també assis­teix i en molts par­tits és qui lidera i fa jugar l’equip al ritme que ell vol o neces­sita. És, en aquest aspecte, un dels juga­dors més com­plets i intel·ligents. Per tot això, el Camp Nou es va que­dar glaçat i amb l’ai al cor quan el va veure retorçar-se de dolor sobre la gespa aquells deu minuts inter­mi­na­bles fins que no es va pro­duir el canvi i es va con­fir­mar que no podria seguir perquè la lesió era d’importància.

Que Messi és impres­cin­di­ble és un fet. Ara bé, també ho és que el Barça té argu­ments per sobre­viure sense ell i man­te­nir la com­pe­ti­ti­vi­tat tant en la lliga com en la Cham­pi­ons. Ara és l’hora perquè l’equip en con­junt i els altres grans juga­dors en par­ti­cu­lar facin un pas enda­vant per mini­mit­zar tant com sigui pos­si­ble la baixa de Leo. Altres cops ho han fet i no s’ha de pen­sar que en aquesta ocasió ha de ser dife­rent. Ara és l’hora que l’equip faci callar a tots aquells que diuen que sense Messi el Barça seria un equip medi­o­cre i que no sobre­sor­ti­ria de la mei­tat de la taula clas­si­fi­catòria. Espe­cial res­pon­sa­bi­li­tat tin­dran juga­dors com Luis Suárez, Cou­tinho o Dembélé, sovint els que acom­pa­nyen l’argentí en les posi­ci­ons ata­cants. L’uru­guaià ja sap el que sig­ni­fica no tenir al seu cos­tat Messi durant diver­sos par­tits. Va pas­sar-li a la tem­po­rada 2015-2016, i en aque­lla ocasió en què va estar 9 par­tits de baixa, Suárez i Ney­mar van fer un indis­cu­ti­ble pas enda­vant i es van con­ver­tir en els líders de l’equip. L’ara juga­dor del PSG va fer 11 gols i l’uru­guaià 9 durant aquesta absència de Messi. El balanç va ser de 7 victòries, un empat i una der­rota.

Luis Suárez no passa pel seu millor moment mal­grat que con­tra el Sevi­lla va tor­nar a mar­car després de molts par­tits amb la pólvora mullada, però el seu com­promís amb l’equip és total i segur que s’hi dei­xarà la pell, en aquests par­tits tan impor­tants que arri­ben a par­tir d’ara, en espe­cial el clàssic con­tra el Real Madrid de diu­menge al Camp Nou. Però no només se’l neces­si­tarà a ell. Cal que Cou­tinho també es rei­vin­di­qui com un fut­bo­lista extra­or­di­nari, espe­cial i que en les grans cites i sota la pressió de no ser-hi Messi pot fer un pas enda­vant per eri­gir-se en una futura estre­lla per a l’equip. Un fut­bo­lista que no admeti dis­cussió. En menor mesura, però, també se li ha d’exi­gir un major ren­di­ment a Dembélé, que està anant de més a menys després de ser apar­tat de la titu­la­ri­tat per Ernesto Val­verde.

Alguns amb un rol més relle­vant que altres però, en gene­ral, sense Messi és el torn de l’equip, una gran ocasió per rei­vin­di­car-se i per millo­rar tot el que fins a dia d’avui s’estava fent mala­ment i que els gols de Messi i també les atu­ra­des de Ter Ste­gen estan camu­flant.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)