Opinió

Un problema que s’enquista

El FC Bar­ce­lona té un pro­blema, i dels gros­sos, amb Samuel Umtiti. És evi­dent que ni els res­pon­sa­bles tècnics ni els mèdics del club blau­grana poden obli­gar-lo a ope­rar-se, però sí que tenen tot el dret a dir-li que pensi en el bé col·lec­tiu de l’equip i també en el seu propi futur per exi­gir-li que posi una data límit a la seva dèria de con­ti­nuar un trac­ta­ment con­ser­va­dor que ja ha que­dat com­pro­vat que no acaba de fun­ci­o­nar. O si més no, que només es tracta d’un pedaç per anar tirant i no afron­tar de cara que el pro­blema al cartílag del seu genoll neces­sita cirur­gia perquè, si no, les atu­ra­des per recu­pe­rar-se poden anar repe­tint-se contínua­ment. Umtiti només ha jugat un par­tit des del mes d’octu­bre. Va rea­parèixer con­tra l’Atlético de Madrid al Wanda Metro­po­li­tano, però en l’entre­na­ment previ al par­tit de Cham­pi­ons con­tra el PSV va tor­nar a sen­tir molèsties. I des d’ales­ho­res no juga. Els met­ges li van tor­nar a reco­ma­nar que passés per la sala d’ope­ra­ci­ons, com ja van fer a l’inici de tem­po­rada, però Umtiti va tor­nar a negar-s’hi en rodó. La seva solució, anar cap a Doha per seguir un trac­ta­ment con­ser­va­dor en un cen­tre espe­ci­a­lit­zat.

Mal­grat els esforços fets a Qatar, amb jor­na­des inten­ses de feina, la millora con­ti­nua sent insu­fi­ci­ent. Diu­menge se li va fer una valo­ració a la ciu­tat espor­tiva i els resul­tats són clars. No hi ha la més mínima segu­re­tat que el seu genoll pugui aguan­tar tot el que queda de tem­po­rada. Però ni així Umtiti vol sot­me­tre’s a una ope­ració. Una intran­sigència que sorprèn tenint en compte que el Barça va fer un esforç per reno­var-li el con­tracte després d’unes dures i llar­gues nego­ci­a­ci­ons mal­grat saber que física­ment exis­tia aquest risc. Vist amb pers­pec­tiva, el club pot­ser ha pecat de bonisme en la seva relació amb Umtiti, que durant tot el procés per ampliar el seu vin­cle va insi­nuar en més d’una ocasió que pot­ser aca­ba­ria mar­xant. S’operi o no, amb el francès el Barça té un pro­blema enquis­tat en l’eix de la defensa. Es pot asse­gu­rar que no hi haurà més con­tra­temps si es fa l’artroscòpia que els met­ges li recla­men des de fa ja molt temps? La res­posta és una incògnita. El Barça es pot tro­bar un cas simi­lar al de Ver­ma­e­len, un fut­bo­lista amb qua­li­tat per ser titu­lar però que és de mal­fiar perquè té un físic de vidre. Seria acla­ri­dor saber si amb Umtiti pot pas­sar el mateix. Això recorda la tem­po­rada amb el Tata Mar­tino, quan durant tot l’estiu es va par­lar de l’arri­bada d’un cen­tral per la fra­gi­li­tat de Car­les Puyol en aquells temps però final­ment es va deses­ti­mar. “El meu cen­tral es Puyol”, va afir­mar, rotund, el tècnic argentí. I ja sabem com va aca­bar la història.

La baixa sine die d’Umtiti acom­pa­nyada de la nova lesió de Ver­ma­e­len ha com­por­tat l’arri­bada de Jei­son Muri­llo, cedit pel València. El colombià té experiència en la lliga espa­nyola i va dei­xar un bon record a l’Inter de Milà. El fit­xatge d’un altre cen­tral era impres­cin­di­ble perquè ni se sap quan tor­narà Umtiti i de Ver­ma­e­len no te’n pots refiar. Era un risc massa ele­vat afron­tar tot el que queda de curs amb només dos cen­trals, Piqué i Len­glet, i perquè el calen­dari en els pròxims mesos és dur. No ens enga­nyem, i pot­ser al final de tem­po­rada els números em des­men­tei­xen, però segur que els par­tits on par­ti­ci­parà Muri­llo es podran comp­tar amb els dits d’una mà. La seva, però, és una incor­po­ració pre­ven­tiva pel que pugui pas­sar en l’eix defen­siu. Sort que a l’estiu es va encer­tar amb Len­glet.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)