Editorial

L’EDITORIAL

Tot excepte un descens

L’Espa­nyol acaba de pagar, en poc més d’una set­mana, tres clàusu­les de res­cissió que sumen 39 mili­ons d’euros, una xifra que equi­val al pres­su­post sen­cer de mitja dot­zena de rivals. Raúl de Tomás (20 mili­ons), Lean­dro Cabrera (9) i Adrián Embarba (10) són els esco­llits per impul­sar l’equip cap a un nivell de resul­tats que eviti com sigui el des­cens a segona.

Chen Yans­heng ha deter­mi­nat que es pagues­sin clàusu­les. Després d’un temps d’aus­te­ri­tat, el govern xinès ha obert la mà i l’empre­sari ha subs­crit la tota­li­tat d’una ampli­ació de capi­tal que rebai­xava nota­ble­ment el deute del club. Rebai­xava, perquè de sobte ha tor­nat a aug­men­tar. El pre­si­dent, però, con­si­dera que el seu pro­jecte no es pot per­me­tre un des­cens a segona que li faria per­dre visi­bi­li­tat i retorn, a més de la difi­cul­tat intrínseca de recu­pe­rar la cate­go­ria per­duda.

El temps demos­trarà si les deci­si­ons espor­ti­ves (canvi d’entre­na­dor i reforços en punta, a l’eix de la defensa i a la banda dreta de l’atac) són els per­ti­nents. Pel que s’ha vist en tres par­tits, tant Abe­lardo com Raúl de Tomás són capaços d’insu­flar con­fiança a un equip que vivia para­lit­zat per una ines­ta­bi­li­tat emo­ci­o­nal tre­menda. La lògica pla­nera del tècnic i els gols del davan­ter madri­leny han estat vacu­nes con­tra les síndro­mes que afec­ta­ven l’Espa­nyol. L’exhi­bició de capa­ci­tat econòmica d’aquest gener podria tenir un efecte simi­lar. Ara falta que les victòries es con­so­li­din.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.