Editorial

L’EDITORIAL

El vot de censura s’ha d’implementar

Fets que sem­blen incom­pa­ti­bles, acti­tuds apa­rent­ment con­tra­dictòries, en rea­li­tat no tenen per què ser-ho. Però avui el vice­pre­si­dent Jordi Car­do­ner beneïa, agraïa i es feli­ci­tava de l’exer­cici vital i democràtic que repre­senta el vot de cen­sura, quan dimarts pas­sat el club pre­sen­tava una denúncia a la Guàrdia Civil per inten­tar atu­rar el pro­ce­di­ment ja que creu que s’han pogut donar com a vàlides fir­mes fal­si­fi­ca­des. I aquesta sí que sem­bla una con­tra­dicció en tota regla.

Ja s’havia fil­trat el des­con­ten­ta­ment per la feina del pre­si­dent de la mesa del vot, Josep Maria Vall­bona, desig­nat per la fede­ració cata­lana. La denúncia s’ha d’enten­dre, per tant, com una con­seqüència d’aquest males­tar.

Nova­ment, fal­ten expli­ca­ci­ons. Ara que s’ha aca­bat el recompte –per cert, amb gai­rebé 3.000 fir­mes vàlides més que el mínim pre­cep­tiu– cal que Vall­bona –en prin­cipi, l’únic inte­grant de la mesa que no és de part– parli, es defensi i si cal, asse­nyali. No es pot anar al vot de cen­sura amb cap sos­pita de frau mas­siu. Però també costa de creure que tots els inte­grants de la mesa hagin estat tan babaus per no detec­tar una quan­ti­tat ingent de fir­mes fal­si­fi­ca­des. La denúncia del Barça afecta 300 sig­na­tu­res, però hàbil­ment estén la sos­pita a tot el procés a través d’altres paquets de fir­mes que s’han con­si­de­rat vàlides.

Un vot de cen­sura, que pot aca­bar amb la des­ti­tució de tota una junta direc­tiva, pre­si­dent inclòs, és un procés de màxima trans­cendència. Per tant, se li ha d’exi­gir garan­tia abso­luta. Però a @Mes­QueU­na­Moció no li ve de 300 fir­mes. En va pre­sen­tar 20.687, li’n calien 16.521 i en té 19.380 de vali­da­des. 1.307 nul·les, un 6%, que és un per­cen­tatge lògic en un procés amb volun­tat de ser seriós. No arri­bar al llin­dar repre­sen­ta­ria anul·lar un 20%. I una de cada cinc fir­mes no vàlides dona­ria forma a un frau massa evi­dent que dei­xa­ria en mal lloc els pre­can­di­dats i en gene­ral tots els que han impul­sat el vot.

Sense dis­cussió: cal anar a les urnes amb pul­cri­tud i sense ombres de sos­pita. Però no sem­bla pro­por­ci­o­nat inten­tar dife­rir-les per 300 fir­mes quan n’han sobrat 3.000. Ni esti­rar el temps que més cap a l’hivern i amb la Covid-19 cam­pant pel país, pot­ser es pas­sen dies i s’empe­nyen mesos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)