Editorial

L’EDITORIAL

Què se’n pot esperar de Marc Márquez?

Nou mesos sense pilo­tar en com­pe­tició són una bar­ba­ri­tat fins i tot per a un super­pi­lot com Marc Márquez. No és una absència de dos mesos per una clavícula que es com­plica. És una tem­po­rada sen­cera d’inac­ti­vi­tat, amb una pèrdua molt sen­si­ble del to físic en una zona del cos que té una gran rellevància en el pilo­tatge. De Márquez sem­pre s’ha espe­rat tot i més, sem­pre ha superat les expec­ta­ti­ves més opti­mis­tes. Serà capaç de tor­nar-ho a fer ara, amb motiu d’aquesta rea­pa­rició?

Per al cam­pi­o­nat, el retorn de Marc Márquez és un focus d’interès indis­cu­ti­ble. Quin temps neces­si­tarà per tor­nar a gua­nyar? Sense ell, no hi ha hagut cap pilot domi­nant. Joan Mir, meres­cut campió 2020, es va endur el títol per la seva regu­la­ri­tat, jus­ta­ment el que fa temps que Yamaha –capaç del millor i del pit­jor en un mateix any– busca i no troba. I en l’inici del cam­pi­o­nat 2021 tam­poc no es veu cap fac­tor de dese­qui­li­bri que no sigui una supe­ri­o­ri­tat molt evi­dent de Ducati en les rec­tes llar­gues.

L’altre campió català de la cate­go­ria reina, Àlex Cri­villé, pro­nos­tica que Márquez tar­darà ben poc a tor­nar a gua­nyar. Però no hi ha cer­te­ses més enllà que els met­ges ava­len per fi la curació de la lesió. Del to mus­cu­lar del braç de Márquez, de la dis­po­sició psíquica després de nou mesos atu­rat per culpa d’una cai­guda, de l’efecte que pugui tenir a l’hora de bus­car els límits i tor­nar a arris­car, o del temps que tri­garà el pilot a tro­bar les últi­mes dècimes, no en tin­drem cap pista fins que pugi a la moto.

I posats a detec­tar vari­a­bles, no menys­tin­guem la tècnica. Real­ment HRC té moto i, sobre­tot, posada a punt perquè Márquez aspiri al títol o, a més de posar-se en forma per­so­nal­ment, el cer­verí tindrà feina extra a reto­car la màquina? Sense el 93 ni la guia de Dani Pedrosa (pro­va­dor de KTM des del 2019 amb efec­tes nota­bles en l’equip austríac) cap Honda es deixa veure pels pri­mers llocs i les penúries de Pol Espar­garó per dis­pu­tar les Q2 con­tras­ten, per exem­ple, amb l’exu­berància de l’espa­nyol debu­tant Jorge Martín que, això sí, pilota una Ducati.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)