Opinió

La passió que enganxa

En el sisè mes de vida, el Barça de Flick ja ha dei­xat clar qui és i on està. Ho vol tot, jugar, gua­nyar i diver­tir. Viu per ata­car, goleja amb faci­li­tat, pres­si­ona i empeny el rival, li agrada el risc, sap el que vol i hi va, hi posa el coll, com­pe­teix sem­pre, pot gua­nyar qual­se­vol, trans­met una ener­gia que con­ta­gia i els culers s’ho tor­nen a pas­sar bé. Però també és un equip imma­dur, defensa pit­jor que ataca, encaixa massa fàcil­ment, es pre­ci­pita sovint, neces­sita donar el 90 o el 100% i paga car qual­se­vol rebaixa en aquesta inten­si­tat, ja sigui pel des­gast o per auto­re­gu­lació, i això el fa irre­gu­lar. És capaç de per­pe­trar una ratxa nefasta en la lliga amb 6 de 24 punts pos­si­bles i alhora fer una Cham­pi­ons d’equip gran amb 18 de 21, reben­tar el Real Madrid (5-2) amb la super­copa en joc o ence­tar la copa gole­jant el Bar­bas­tre (0-4) i el Betis (5-1). Ho vol tot i encara aspira a tot, encara que costa menys ima­gi­nar-lo des­en­ca­de­nant tota la fam i el talent que trans­met en el cara a cara de les eli­mi­natòries de copa i de Cham­pi­ons, que man­te­nint el to la segona mei­tat de la lliga per remun­tar 7 punts al Madrid.

La cons­tant arbi­tral

L’objec­tiu ja faria molta pujada tenint en compte només les vari­ants pura­ment espor­ti­ves de l’equació, però és encara més des­ca­be­llat si hi afe­gim la cons­tant arbi­tral, que porta mol­tes set­ma­nes incli­nant la balança sem­pre en la mateixa direcció. Hansi Flick havia esbor­rat el tema de la seva agenda durant els tres pri­mers mesos de tem­po­rada, però va arru­far el nas a Ano­eta després de veure anul·lat un gol legal de Lewan­dowski con­tra la mateixa imatge del VAR i ja no ha recu­pe­rat el gest. Després dels penals no xiu­lats d’Olmo a Valle­cas i de Lamine a Pam­plona, els de Cubarsí i Pau Víctor davant Las Pal­mas o l’últim de Koundé a Getafe, per citar els cla­mo­ro­sos, després de com­pro­var com el doble raser impacta en la com­pe­tició (9 penals a favor i 0 en con­tra per al Madrid, 4 i 3 per al Barça) i després de patir la plaga en pròpies carns amb una expulsió injus­ti­fi­cada i una sanció de dos par­tits com la de Vinícius per agressió a un rival, ja es pot dir que està ple­na­ment inte­grat: “Cada par­tit és el mateix; és el que hi ha.”

Atra­pats

I ja que ho tenim nor­ma­lit­zat de facto, és a dir per nas­sos, almenys està bé que ho denunciï públi­ca­ment i amb la mateixa nor­ma­li­tat el tècnic, el pre­si­dent i, per què no?, també el peri­o­disme. Això no impe­deix veure també que, amb més encert a Getafe o davant l’Atlético, més con­cen­tració a Balaídos o més inten­si­tat davant Las Pal­mas, ni l’arbi­tratge hau­ria impe­dit al Barça tenir uns quants punts més. Una cosa no treu l’altra. Com dimarts pas­sat al camp del Ben­fica. Cinc anys després de sor­tir d’aquell mateix estadi des­ca­ta­lo­gats de l’elit euro­pea pel Bayern (2-8), el Barça va reno­var la seva imatge amb una victòria impac­tant pel mar­ca­dor (4-5), pel mis­satge (per­dia 4-2 en el minut 75) i per la passió que va trans­me­tre. Tècni­ca­ment, l’equip de Flick va fer un dels pit­jors par­tits en aquesta Cham­pi­ons, va defen­sar mala­ment, va rega­lar un parell de gols, uns quants juga­dors van estar neta­ment per sota del seu nivell, però no es va ren­dir, va ense­nyar tota la men­ta­li­tat de victòria, la con­vicció, l’ener­gia, la for­ta­lesa men­tal, la fam i l’espe­rit d’equip i fut­bol sufi­ci­ent per gua­nyar el par­tit i va atra­par tots els culers. La Cham­pi­ons també va d’això, de com­pe­tir sem­pre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)