Oda a Mariam Coulibaly
Hauria de copsar més atenció de la que està atrapant fins ara, perquè el que ha aconseguit la pivot del Joventut de Badalona és quelcom extraordinari, i encara ho pot exemplificar més. Però, com que sabem que no enderrocarem el patriarcat dels mitjans de comunicació en un dia, dediquem una merescudíssima oda a la interior que està triturant els rècords de la Lliga Femenina Endesa: Mariam Alou Coulibaly (Mali, 1997).
La jugadora ha tornat aquesta temporada a competir després d’un any sabàtic i ho ha fet dominant absolutament la seva posició. L’atleta acumula 9 MVP (amb una mitjana de 23,17 punts, 10,5 rebots i 30,17 de valoració) en 18 partits disputats. Aquestes xifres són quelcom estratosfèric: la jugadora africana és la màxima anotadora i rebotejadora de la lliga. Per posar un exemple, anota tres punts més per partit que el màxim anotador de l’ACB (Jerrick Harding està en 20,8) i prop de quatre rebots més que el seu homònim de l’ACB (Jaime Pradilla lidera el rànquing de captures amb 6,9). De fet, el Joventut encapçala el rànquing de jugadors més ben valorats en totes dues competicions, Ante Tomic lidera la llista amb 19,4 crèdits de mitjana, molt lluny dels 30,17 de Coulibaly.
En resum, si Jacint Verdaguer fos viu, de ben segur en seria fan. Si més no, els seguidors del Joventut es poden fer seu el vers: “Lo teu present esplèndid és de nous temps aurora.”