Opinió

DES DEL PÀDOC

Cap a la igualtat i la quantitat

Crec que el pas a Moto 3 farà que es vegin menys diferències entre pilots que amb les 125 cc. La selectivitat natural que fa un motor de quatre temps (4T), que és més fàcil de conduir, obrirà les portes al fet que més pilots lluitin al davant. N'hi haurà més de capaços de portar al límit la moto i assolir prestacions bones. I això vol dir que hi haurà més gent en disposició d'anar ràpid, més lluita. Diferents motors, diferents xassissos i l'evolució dels fabricants i dels mecànics portarà a aquesta igualtat amb quantitat. El motor de quatre temps té una entrega de potència més dolça, més suau i progressiva, i això permetrà que fins i tot gent desconeguda sigui al davant.

Respecte al que va ser l'any de debut de Moto 2 a Moto 3 ja es va ràpid de seguida per dos motius: primer pel que deia de la docilitat de conducció d'una quatre temps i segon, i més important, els pneumàtics. La gent de Dunlop han fet una evolució imminent amb uns pneumàtics que van entre 1 i 2 segons més ràpid que els de 125 cc. No només a una volta ràpida, sinó també de ritme. Que amb aquesta moto s'arriba molt més ràpid i còmodament al límit també es veurà en la conducció en aigua, amb molta gent anant ràpid. En Moto 2, els pneumàtics van evolucionar molt més lentament i durant molt de temps. S'ha treballat en aerodinàmica, en xassís, en motor, però el salt del 2010 al 2011 en Moto 2 va ser gràcies a l'evolució de les gomes.

A l'IRTA de Jerez ja vam veure gent desconeguda al davant. El que faltarà veure és l'evolució que cada equip de manera particular anirà fent amb la moto i, de manera global, l'evolució dels fabricants de motors i la dels fabricants de xassís. Per exemple, Honda té una moto, però el seu motor està amb diferents fabricants de xassís. Per tant, evolució global entre pilot, equip i fabricants (motor i xassís) és on es marcaran diferències, si bé la limitació de reglament farà que al davant hi hagi molta gent.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció