Seleccions

Gerard s'estrenarà a la banqueta contra Cap Verd

Partit de Nadal. El nou seleccionador debutarà contra el combinat africà, un conjunt gairebé desconegut que enguany ha assolit l'èxit més destacat: arribar als quarts de final de la copa Àfrica

Més enllà de les raons sen­ti­men­tals –ani­mar la selecció–, el prin­ci­pal argu­ment espor­tiu per acos­tar-se a l'estadi Lluís Com­panys el 30 de desem­bre serà veure un altre cop els cracs de casa nos­tra defen­sant la samar­reta de Cata­lu­nya. Aquest cop amb el nou selec­ci­o­na­dor, Gerard López, a la ban­queta. I és que el con­vi­dat per al par­tit de Nadal és Cap Verd, un com­bi­nat gai­rebé des­co­ne­gut per al gran públic, ja que en ben poques oca­si­ons ha jugat com­pe­ti­ci­ons impor­tants i no té cap gran figura des­ta­cada.

El dilluns 30 de desem­bre, a les set del ves­pre (per TV3), els prin­ci­pals fut­bo­lis­tes cata­lans tor­nen a tenir una cita amb la selecció. La data, pac­tada amb el Barça i l'Espa­nyol, garan­teix que no falli cap dels cracs que tenen els dos clubs. Val a dir, això sí, que la con­tra­par­tida pel fet de jugar en un dia tan com­pli­cat en el calen­dari fut­bolístic és que és difícil por­tar una selecció de pri­mera fila, tal com explica el pre­si­dent de la Fede­ració Cata­lana de Fut­bol (FCF), Andreu Subies: “A tots ens agra­da­ria que vingués un rival potent, i s'ha con­ver­sat amb diver­sos països com ara Escòcia i Irlanda, però en aquesta data no poden com­pe­tir, i Cap Verd ha mos­trat la seva pre­dis­po­sició.” Més enllà de la qüestió de dates, també hi ha l'aspecte econòmic, ja que no es volen gene­rar deu­tes. Amb tot, Subies anima la gent a res­pon­dre, inde­pen­dent­ment del rival: “Aquest és el nos­tre par­tit i la nos­tra festa. Si volem alguna cosa, cal que ho demos­trem cada dia i que defen­sem Cata­lu­nya i la gent que ens sacri­fi­quem per orga­nit­zar coses. I és que era tirar enda­vant aquest par­tit o no dis­pu­tar-ne cap.”

Un rival per des­co­brir

Cap Verd és una selecció que el gran públic no coneix. El fet que el com­bi­nat africà no hagi jugat mai un mun­dial i que tan sols hagi com­pe­tit un cop en la copa Àfrica el con­ver­tei­xen en un rival per des­co­brir. Val a dir, això sí, que els homes diri­gits per Lúcio Antu­nes, cone­guts com a tau­rons blaus, han vis­cut en els últims anys la seva millor època. De fet, en la seva única par­ti­ci­pació en la copa Àfrica, a prin­ci­pis d'any, van acon­se­guir el seu èxit més des­ta­cat: arri­bar als quarts de final, en què van caure con­tra Ghana (2-0). Els dar­rers resul­tats han permès a Cap Verd esca­lar posi­ci­ons en el rànquing FIFA fins a esta­blir-se en la 42a plaça, per sobre de selec­ci­ons com ara el Japó, Austràlia i el Came­run.

El pròxim rival de Cata­lu­nya també havia acon­se­guit enguany una altra fita clau: clas­si­fi­car-se per a l'última fase afri­cana abans del mun­dial –la dar­rera eli­mi­natòria abans d'asso­lir la clas­si­fi­cació defi­ni­tiva–. Al final, però, l'ali­ne­ació inde­guda del defensa Fer­nando Varela con­tra Tunísia li va cos­tar l'eli­mi­nació.

A BARCELONA

El duel es jugarà el dilluns 30 de desembre a l'estadi Lluís Companys (19 h)
Més enllà del rival, aquesta data ens garanteix que vinguin els millors jugadors que tenim, i som una potència
Andreu Subies
president de la fcf
Aquest és el nostre partit i la nostra festa, sigui contra qui sigui. Si els catalans volem aconseguir alguna cosa, l'hem de defensar cada dia
Hem buscat una selecció que pugui venir el 30-D, que és una data complicada per a tothom, i Cap Verd ha posat totes les facilitats

Europa, i sobretot Portugal, el destí futbolístic

Tot i que Cap Verd és un país insular petit, que té mig milió d'habitants, s'hi han format força futbolistes que després han fet el salt a les lligues europees. De fet, dels divuit jugadors que ha utilitzat el seu seleccionador últimament, n'hi ha catorze que juguen a Europa. El país que acapara més futbolistes nascuts a Cap Verd és la seva antiga metròpoli, Portugal. Sis jugadors del combinat africà militen en la primera o la segona divisió portuguesa. Entre aquests futbolistes, destaquen els davanters Héldon Ramos (a la foto) i Djaniny Tabares, que són força habituals en la punta de llança del Marítimo i el Nacional, respectivament. Tots dos, a més, tenen un bagatge idèntic de gols aquesta temporada: n'han marcat tres en nou partits. També destaquen atacants com ara Júlio Tavares i Ryan Mendes, que juguen en el futbol francès.

Més enllà dels futbolistes internacionals de Cap Verd, hi ha jugadors nascuts a l'illa que després han acabat defensant la samarreta de la selecció portuguesa. És el cas de l'hàbil davanter del Manchester United Nani. L'extrem dels red devils va néixer a la capital del país africà, Praia, tot i que sent un nen va emigrar a Portugal, on va començar a despuntar com a futbolista. Amb la selecció dirigida ara per Paulo Vento, de fet, ha disputat 70 partits.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.