Seleccions

Monòleg de presentació

Convincents. Catalunya s'estrena golejant el representat ucraïnès, que va veure's superat per l'eficiència de Boris i d'una selecció que va acaparar el perill i hagués pogut fer més dianes

CATA­LU­NYA4


UCRAÏNA0


Cata­lu­nya va ofe­rir ahir una lliçó magis­tral de com s'ha de començar un cam­pi­o­nat curt en què no hi ha marge d'error. L'objecte d'estudi, un equip ucraïnès amb mol­tes més ombres que no pas llums, ho va fer tot molt més sen­zill, però tocava com­plir i els de Toni Almen­dros ho van fer amb escreix. La selecció ama­teur va gole­jar un Piatyk­hatska que només va fer pes­si­go­lles als qua­dri­bar­rats en els pri­mers deu minuts de la segona part. La resta del par­tit va ser com un pas­seig mili­tar, i la gole­jada hagués pogut ser força més àmplia.

Cata­lu­nya va sor­tir a mos­se­gar i de seguida va veure que el rival podia con­ver­tir-se en una lla­mi­na­dura. Els ucraïnesos van cedir a l'empenta de la selecció i, en dotze minuts, ja havien rebut qua­tre advertències seri­o­ses. Malau­ra­da­ment, les arri­ba­des de Nils, Vivó i Sascha –amb un gol anul·lat al davan­ter del Prat inclòs–, no van arri­bar a bon port. La cin­quena, però, va ser la bona. Boris va inven­tar-se una jugada de geni i, després de rebre un ser­vei des de la banda, va des­fer-se amb un bar­ret del mar­catge defen­siu i va batre Sahu amb molta sang freda (25'). Qua­tre minuts després, el mateix ata­cant del Rubí va ser objecte de penal i va pro­vo­car l'expulsió d'Indut­nyi. Malau­ra­da­ment, Bata­nero va xutar amb poca força i el por­ter ucraïnès va atu­rar la pena màxima. Això sí, Cata­lu­nya ja jugava amb un home més i els grocs van aca­bar sent una joguina en mans dels d'Almen­dros.

De pati­ment, de fet, només n'hi va haver en els pri­mers deu minuts de la segona part, en què Piatyk­hatska va esti­rar línies bus­cant l'empat. El rival de Cata­lu­nya, però, va aca­bar fos. Sobre­tot, arran de la segona diana de Boris (62'), que va cul­mi­nar amb l'eficiència d'un 9 un con­tra­a­tac. A par­tir de lla­vors, el matx va ser un monòleg en el qual només els qua­dri­bar­rats tenien coses a dir. Totes aques­tes cir­cumstàncies les van apro­fi­tar Bata­nero i Auma­tell, que van plas­mar la supe­ri­o­ri­tat cata­lana amb un parell de gols més, en què es va demos­trar que l'espe­rit de grup fun­ci­ona. I molt bé.

Fase intermèdia

Grup 5

Ucraïna-Cata­lu­nya

0 - 4

Irlanda del Nord-Moldàvia

5 - 1

Equip PT PJ PG PE PP GF GC

Irlanda del N. 3
1 1 0 0 5 1

Cata­lu­nya 3
1 1 0 0 4 0

Moldàvia 0
1 0 0 1 1 5

Ucraïna 0
1 0 0 1 0 4

La pro­pera (25-09-14)

Ucraïna-Irlanda del Nord i Moldàvia-Cata­lu­nya.

(*) Eas­tern Region repre­senta a Irl­randa del Nord; Piatyk­hatska, a Ucraïna; i el Tele­nesti, a Moldàvia.

PIATYKHATSKA (UCRAÏNA): Sahu, Indutnyi, Zaporozhets, Yaremenko (Hribov, 76'), Sapon (Kolomoiets, 57'), Bilyk, Miharov, Shushpanov, Petrenko, Shprekov i Rybitsov. CATALUNYA: Miguel Ramos, Luca Ferrone, Vivó, Borges, Payán (David López, 85'), Putxi, Batanero, Guzmán, Nils (Padilla, 62'), Sascha i Boris (Aumatell, 73'). GOLS: 0-1 (25') Boris. 0-2 (62') Boris. 0-3 (81') Batanero. 0-4 (92') Aumatell. ÀRBITRE: Marco Borg. T.G.: Als ucraïnesos Yaremenko i Shprekov; i als catalans Payán, Guzmán i Sascha. T.V.: A l'ucraïnès Indutnyi (29'), directa. PÚBLIC: Aproximadament 70 espectadors al Zimbru 2.
Estic molt satisfet amb el resultat, tot i haver tingut ocasions per fer més gols. Ara bé, només hem fet el 33,3% de la feina i hem d'estar molt en alerta
Amb el penal i l'expulsió en la primera part no hem sabut matar el partit. Ho hem fet en el segon temps
Luca Ferrone
defensa de catalunya
Estem contents amb el debut, tot i que al vestidor ho parlàvem: veient com ha anat tot, el resultat és curt
David Payán
defensa de catalunya
El rival no era dolent, i si el partit ha estat fàcil al final és mèrit dels nois, que han treballat bé i l'han fet senzill
Toni Almendros
SELECCIONADOR DE CATALUNYA

Futbol. 1a catalana Grup 1

Pos. Equip PTS PJ G E P GF GC
1 Júpiter 9 3 3 0 0 8 2
2 Granollers 9 3 3 0 0 7 2
3 la Jonquera 7 3 2 1 0 8 4
4 Manresa 6 3 2 0 1 8 5
5 Sants 6 3 2 0 1 5 2
6 Mollet 6 3 2 0 1 5 3
7 Avià 4 3 1 1 1 5 5
8 Vic 4 3 1 1 1 4 4
9 Farners 4 3 1 1 1 3 3
10 L'Escala 4 3 1 1 1 3 3
11 Horta 4 3 1 1 1 5 6
12 Girona B 3 3 0 3 0 3 3
13 Molletense 3 3 1 0 2 3 4
14 Montcada 3 3 1 0 2 2 4
15 Banyoles 3 3 1 0 2 2 6
16 Lloret 1 3 0 1 2 3 7
17 Gramenet 0 3 0 0 3 3 8
18 CE Tecnofutbol 0 3 0 0 3 2 8
  Ascens   Fase ascens   Promoció   Descens
Darrera actualització: 21-09-2014 22:30:38

Golejada en l'altre partit

Els resultats que s'han produït en la primera jornada deixen entreveure dues hegemonies en el grup: la catalana i la del representant d'Irlanda del Nord, que ahir va golejar el conjunt amfitrió. Eastern Region, de fet, no va donar cap opció a Telenesti i va vèncer 5-1, amb el mèrit afegit de jugar tota la segona part amb deu homes. El bloc moldau serà el pròxim de Catalunya, que aquesta tarda s'exercita a les quatre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)