Seleccions

Memòries d'Àsia

L es seleccions de Catalunya i Anglaterra que van jugar la final del campionat del món B del 2004 a Macau es retroben a Vilafranca i ho celebren amb un festival de gols i emocions (5-5)

Les selec­ci­ons de Cata­lu­nya i Angla­terra que van jugar la històrica final del mun­dial B de Macau el 23 d'octu­bre del 2004 van retroba-se ahir a Vila­franca del Penedès per reme­mo­rar aquell par­tit i ho van fer en un duel –qui ho havia de dir– vibrant, intens i emo­ci­o­nant. Als angle­sos, que ales­ho­res van ser escom­brats (6-0), els va anar just de tor­nar a casa amb un tri­omf (4-5) i un cert regust de ven­jança, ja que una acció de Bagés quan només fal­ta­ven dos segons per al final –el par­tit es va jugar a 20 minuts per part– va pro­pi­ciar el 5-5 final. Deu gols, doncs, un per cada any que ha pas­sat des d'aque­lla final. Abans del par­tit els equips van sen­tir els him­nes inter­pre­tats per una dot­zena d'alum­nes de l'escola de música de Vila­franca.

El selec­ci­o­na­dor, Jordi Camps, no va poder repe­tir l'equip titu­lar d'aquell dia per l'absència de Rodri i va començar amb Agra­munt, Edo, Angita, Tibau i Casalí. Ernest Frei­xes va veure el par­tit però no es va ves­tir. Edo, per la seva banda, només va poder jugar els pri­mers minuts. Tibau, secre­tari gene­ral de l'Esport i capità d'aquell equip, va demos­trar un excel·lent moment de forma, com Anguita, que encara està en actiu al Vol­tregà.

Des del prin­cipi va que­dar clar que els angle­sos volien apro­fi­tar la tro­bada per fer-se veure, en el bon sen­tit. Després que Tibau fallés un penal davant la pri­mera decepció dels cen­te­nars d'afi­ci­o­nats aple­gats a Vila­franca, Bren­dam va fer el 0-1. Bus­quets i Anguita van remun­tar el matx, però abans del des­cans altre cop Bren­dam, en excel·lent estat de forma, va fer el 2-2 apro­fi­tant un rebot al pal.

La segona part va seguir la mateixa tònica. L'últim minut va ser una boge­ria. Aus­tin va fer el 4-5 quan fal­ta­ven sis segons per al final i els angle­sos ja assa­bo­rien un tri­omf amb regust històric. No es gua­nya cada dia una selecció del país més poderós del pla­neta en hoquei sobre patins, encara que sigui de vete­rans. Però quan fal­ta­ven dos segons per al final va aparèixer Bagés –un dels con­vo­cats a Macau que no va jugar la final– per fer l'empat defi­ni­tiu. I tots con­tents.

IVAN TIBAU

El secretari general de l'Esport va marcar i va ser un dels destacats

ABRAHAM BAGÈS

Va impedir la “revenja” dels anglesos amb 1 gol quan faltaven 2 segons per al final

L'EMOCIÓ

Uns alumnes de música van emocionar amb la interpretació d'Els Segadors

Festa i, també, reivindicació

El partit, que va ser adornat per dues grans estelades darrere les porteries, va ser presidit pel president de la federació, Ramon Basiana. També hi va assistir l'antiga mà dreta de Rafel Niubò a la secretaria general de l'Esport, Ignasi Doñate. Durant tota la tarda la federació va organitzar exhibicions de patinatge de velocitat a la Rambla. Abans del partit entre Catalunya i Anglaterra, diferents equips de promoció de l'Sferic, el Capedalles, el Voltregà, el Vilanova, el San Ramon, els Monjos i el Vilafranca van jugar partits per anar escalfant l'ambient. A la mitja part, els patinadors del CP Sant Ramon també van fer una petita exhibició.

L'actualitat política i el procés sobiranista van fer que el simbolisme del partit encara fos més gran. Els anglesos van jugar a Vilafranca amb vuit dels subcampions del món (Garlick, Weathley, Taylor, Barton, Hosking, Waddingham, Austin i Brendam). Ivan Tibau, que va presidir el seu primer acte vestit de curt, no va marxar sense fer el seu golet, el 3-2 just abans del descans.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.