Espanyol

Protagonista

Un Galca molt més endollat

L'entrenador blanc-i-blau mostra una actitud més enèrgica del que és habitual fent un primer pas per contagiar l'equip

El romanès envia missatges a una afició que, un cop més, respon a la crida en el moment clau

No és un partit més. Hi ha molt en joc. Ningú es vol trobar amb el risc de baixar a segona en una temporada accidentada, cert, però en què sempre s'ha mogut a la zona tranquil·la de la classificació, amb comptades excepcions. L'actitud és bàsica i innegociable, i Constantin Galca ho va voler palesar mostrant molta més energia de l'habitual, ressaltant constantment el bon rendiment dels jugadors en els entrenaments durant la setmana.

Si calia mostrar que no és un partit més, res millor que veure ahir Galca. Enèrgic, aparcant la fredor habitual i els missatges reiterats amb crosses com “ja ho he dit” que repeteixen amb sensació de desgana. No va ser el cas a la ciutat esportiva. Va entrar amb un crit, sense voler entrar en gaires detalls de l'alineació. Hi pot haver molts dubtes, començant per la porteria amb la pèssima gestió que fa que avui sigui tan incongruent mantenir Arla (12 gols en 250 minuts) com recuperar Pau després de demostrar-li dos cops que no hi confia. Els noms són secundaris, perquè hi ha la tranquil·litat en joc. I el discurs, amb un to més animat de l'habitual, va anar en tot moment en aquesta direcció. “Som conscients del que ens hi juguem. Hem estat més a sobre dels jugadors i la resposta ha estat excel·lent. No sé si guanyar seria definitiu per a la salvació, però sí que és el partit més important.”

“El partit més important”

La setmana tampoc ha estat l'habitual. En lloc d'un dia de festa, dos. Temps per reflexionar després del ridícul a Las Palmas. En el retorn, xerrada dels quatre capitans a la plantilla, amb Galca agafant el relleu l'endemà també amb una xerrada sincera. I Ángel López, que també és psicòleg, donant un cop de mà en el control de la motivació i l'ansietat. Per tot plegat, el tècnic romanès veia l'equip blanc-i-blau millor que mai per afrontar el gran dia. “Estem bé en tots els sentis. És el partit més important de la temporada i cal superar-se en tot. En actitud, en agressivitat, en el joc... en tot. Ansietat? L'ansietat si la saps gestionar no és dolenta. Hem d'estar molt a sobre dels jugadors, perquè segurament sortiran molt revolucionats.”

Qui no fallarà segur serà l'afició. Un cop més. Contra el Deportivo van oferir la tercera millor entrada de la temporada, perquè el descens s'havia acostat a només dos punts i avui hi tornaran, malgrat l'acumulació de decepcions. La campanya d'una entrada gratuïta per als socis i descomptes en les següents va comportar que se'n venguessin 8.500 i es confiï a acostar-se a les xifres de quan al davant hi ha el Barça o el Madrid. El club ha fet crides a oblidar les decepcions i apostar per la unitat. “Amb el joc hem de contagiar l'afició, fer que, com sempre, estigui al nostre costat. Sabem que el Sevilla té qualitat, que és un rival seriós, però la setmana ha estat molt bé, centrats a guanyar demà. Amb l'afició al costat hem d'aconseguir els tres punts.” Fer els deures i després, reflexionar.

8.500
entrades
s'han venut amb la promoció d'una de gratuïta per a cada soci.
3
baixes
té avui Galca contra el Sevilla: Abraham, Javi López i Arbilla.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció