L’efecte Xavi torna a omplir el Camp Nou
Públic. Les 74.418 persones presents en el derbi representen la segona millor entrada de la temporada, per darrera només del clàssic
Els 9.422 espectadors del dia de la presentació oficial de Xavi Hernández i els 10.378 aficionats que van anar dimecres a l’estadi a donar la benvinguda a Dani Alves eren dues bones pistes per intuir que hi hauria una bona entrada en el derbi. Eren un excel·lent termòmetre. Alguna cosa ha canviat en l’ambient i en l’ànim dels culers. L’energia positiva d’Alves i la confiança en el nou projecte de Xavi han estat els dos estímuls que necessitaven els culers per tornar a confiar en el seu equip un cop tancada l’era Koeman. La d’ahir contra l’Espanyol representa la segona millor entrada de tota la temporada. Fins ahir, només el dia del clàssic s’havia superat la línia dels 50.000 espectadors. Contra el Real Madrid l’aforament va ser de 86.422 espectadors, amb força aficionats madridistes a les grades. Contra l’Espanyol l’entrada va ser de 74.418 espectadors. La resta de partits, sempre per sota de la mitja entrada, si bé és cert que en els primers partits les restriccions d’aforament per la pandèmia eren unes altres. Però que el Barça no seduïa als culers era una evidència. El dia de l’Alavés, per exemple, amb Sergi Barjuán a la banqueta, només van anar 37.278 espectadors al camp i aleshores el PROCICAT ja permetia el màxim d’aforament.
Ha tornat la il·lusió al Camp Nou com ho va demostrar un altre petit detall: els càntics de “Xavi, Xavi!” del públic en el minut 6, en un honor al dorsal que lluïa el de Terrassa. Començar amb una victòria era vital.