Barça

El creixement del Barça femení és també econòmic

Beneficis. El club preveu que, per primer cop en la història, generarà números positius i es convertirà en l’única secció no deficitària de l’entitat

L’evolució del Barça femení en l’última dècada, i especialment els últims anys, és una realitat. Fa deu anys aconseguia la seva primera lliga, el 2015 va professionalitzar-se i el 2019 disputava la seva primera final de la Champions. La resta és història: campiones d’Europa, dominadores del futbol espanyol i trencant barreres amb dos rècords d’assistència al Camp Nou i un reguitzell de premis individuals que han situat el Barça i les seves jugadores en l’aparador mundial, fent créixer la seva repercussió a Catalunya, Espanya, Europa i el món. Un creixement que, a més, no sembla tenir aturador.

És tan gran el canvi experimentat per l’equip i l’aposta que s’ha anat fent des del club blaugrana, que no només s’explica en els resultats esportius, sinó també en l’economia de l’entitat. El Barça preveu que, per primer cop en la història, l’equip femení generarà beneficis. Concretament, d’1,7 milions d’euros. No només és un fet inèdit, sinó que converteixen la secció en l’única del club que no és deficitària. Tota la resta ho són. En els últims anys han anat creixent molt els ingressos per diverses raons: drets, patrocinis –com ara l’acord amb Spotify– o premis per títols aconseguits, en especial la Champions. Però també s’han incrementat gràcies a la venda de samarretes. Cada vegada es veuen més aficionats i aficionades amb l’equipament del femení i el nom d’una de les seves jugadores. Sense anar més lluny, el dia del Barça-Madrid de Champions la samarreta d’Alèxia es va vendre més que la de qualsevol jugador del primer equip masculí. I, evidentment, també s’ha de tenir en compte la venda d’entrades. No només les del Camp Nou, sinó també les de l’estadi Johan Cruyff, que ha anat omplint les graderies a mesura que el Barça ha anat creixent i ha penjat més d’un cop el cartell de sold out.

La febre pel femení existeix i també es reflecteix en l’economia. De fet, tots aquests ingressos s’enfilen fins als 17,4 milions d’euros, el triple del que s’ingressava quan va entrar l’actual junta presidida per Joan Laporta –uns 5 milions, aproximadament.

Amb pas ferm

Èxit esportiu, èxit social i èxit econòmic. El Barça femení és ara mateix l’equip amb més bona salut de tot el club. L’aposta de la junta directiva també ha anat a més els últims anys, fins a construir una plantilla amb el millor talent de casa i també algunes de les millors futbolistes estrangeres. El canvi experimentat la temporada passada ha marcat un camí que continua. El club s’ha plantejat disputar tots els partits de la pròxima edició de la Champions –que arrenca el 19 d’octubre– al Camp Nou després de l’èxit de mobilització vist en els duels contra el Madrid i contra el Wolfsburg, i també a la final de Torí.

L’equip té la sensible baixa de la millor jugadora d’Europa i del món, Alèxia Putellas, però s’ha reforçat amb tres de les millors futbolistes de la passada lliga, Nuria Rábano, Geyse i Salma Paralluelo, i amb dues campiones d’Europa amb Anglaterra, com són Lucy Bronze i Keira Walsh. Tot plegat, amb l’objectiu de continuar aixecant títols i fer del Barça un referent.

INGRESSOS

S’han triplicat des de l’arribada de la nova junta directiva: de 5 milions a 17,4

TRIPLE ÈXIT

L’equip ha experimentat un gran canvi esportiu, social i econòmic

LA XIFRA

1,7
milions.
És la previsió de beneficis que generarà el Barça femení aquesta temporada 2022/2023.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)