Barça

Els socis aproven els números del Barça

Els socis compromissaris del Barça han aprovat la liquidació de l’exercici econòmic de la temporada passada, la 22/23. Ho han fet amb un total de 376 vots a favor, 45 en contra i 20 vots blancs.

Tal com ha exposat el vicepresident econòmic, Eduard Romeu, el curs passat es va tancar amb uns beneficis de 304 milions d’euros, 30 més dels que s’havien pressupostat en un inici. El club va aconseguir uns ingressos d’explotació de 1.259 milions. amb una despesa de 1.165 milions. Aquests ingressos han estat, en part, gràcies a les operacions extraordinàries que va fer l’entitat, les anomenades palanques.

El pressupost

D’altra banda, el pressupost per a l’exercici 23/24, és a dir, el d’aquesta temporada, ha estat aprovat amb 372 vots a favor, 37 en contra i 12 vots en blanc. Eduard Romeu ha exposat que el pressupost és d’un ingrés de 859 milions d’euros i unes despeses estimades de 832 milions d’euros. “Hem hagut de prendre decisions dures, doloroses i gens senzilles d’executar. Sense cap operació extraordinària som capaços de no perdre diners”, ha explicat el vicepresident econòmic. Romeu ha recordat que la reducció d’ingressos es deu a la desaparició de les palanques i a “l’exercici de l’exili”, com ell mateix ha definit. “Esperem 78 milions menys d’ingrés d’explotació de l’estadi, el museu, etc. L’afluència a la botiga i al museu és inferior, però ens vam anticipar i vam obrir 8 botigues noves que compensen la del Camp Nou i incrementen en 27 milions més de previsió”, ha dit.

Romeu també ha volgut destacar la feina feta a l’hora de rebaixar la massa salarial. “En les despeses s’ha fet un esforç important. Si fa un any ens diuen que reduiríem 333 milions del compte de despeses, no sé si tots estaríem en el mateix punt. El cost esportiu de 492 milions inclou tot el club. S’ha fet un esforç important de contenció i totes les seccions han tingut la seva aportació. És el pressupost més baix dels darrers anys i ho hem fet sense menystenir la qualitat del planter”, ha explicat.

Ambilight

El quart punt de l’ordre del dia feia referència a la ratificació del contracte de patrocini amb Ambilight TV, que també ha estat aprovat amb 326 vots a favor, 39 en contra i 24 vots en blanc. El vicepresident de l’àrea de màrqueting, Juli Guiu, ha estat l’encarregat d’exposar els detalls de l’acord. “Ha estat un any històric amb 20 partners nous. El treball que ha fet l’equip comercial i de marca ha estat extraordinari”, ha dit, i ha defensat Ambilight, a la qual ha definit com “una empresa líder en el sector tecnològic”. “Aquest acord té una durada de quatre anys i tenim la possibilitat d’estendre-ho dos anys més, fins a la temporada 2028-29. Tindrem el logo en la màniga en els partits del primer equip en totes les competicions. Amb aquest acord tindrem un nou proveïdor oficial de pantalles per a l’Spotify. Camp Nou. També tindrà presència en els panells publicitaris, l’o-televisiva i les lones publicitàries de les porteries”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)