Barça

Xavi: “S’ha generat una tensió innecessària”

L’entre­na­dor del Barça, Xavi Hernández, ha asse­gu­rat que s’ha de gau­dir de la pri­mera posició del grup i ha res­tat importància a la der­rota con­tra l’Anvers. Aques­tes han estat les seves decla­ra­ci­ons més des­ta­ca­des:

El moment

“La samar­reta pesa. Hem de millo­rar, evi­dent­ment. Sent posi­tius, l’objec­tiu està com­plert. Som pri­mers de grups i ens hem clas­si­fi­cat per a vui­tens. Les sen­sa­ci­ons no són bones, és la part nega­tiva. Hem de ser autocrítics i hem de fer molt millor les coses per acon­se­guir asso­lir alguna cosa aquesta tem­po­rada. Dis­sabte tenim una final i una prova de foc. Hem de recu­pe­rar la gent anímica­ment, però tinc la sen­sació que s’ha gene­rat una tensió inne­cessària en aquest par­tit. Estic con­tent tot i les males sen­sa­ci­ons perquè estem a vui­tens com a pri­mers i això és mèrit del club i de l’equip. A vega­des hem de recor­dar d’on venim i on estem. L’any pas­sat estàvem en l’Europa Lea­gue i fa dos, igual. Hem de jugar millor, però estem vius. És un moment de gau­dir i pen­sar d’on veníem”.

“Estem millor anímica­ment que l’any pas­sat, però el ren­di­ment ha bai­xat. La der­rota que pesa és la de diu­menge. Hem de reac­ci­o­nar a par­tir de dis­sabte. La d’avui no és una der­rota dolo­rosa perquè som pri­mers i estem a vui­tens. No és el pit­jor moment. Estem molt bé en aquesta com­pe­tició que és una assig­na­tura pen­dent del club i l’hem superat”.

La situ­ació com a entre­na­dor

“Com es rever­teix això? Gua­nyant dis­sabte. Les sen­sa­ci­ons venen de fora. Nosal­tres no tenim cap sen­sació dolenta des de dins. I com a entre­na­dor? La con­vo­catòria és una decisió con­sen­su­ada. Robert ens diu que està bé per jugar i Gündo­gan també. Ho deci­dim nosal­tres. Ni l’entre­na­dor queda en una mala posició ni el pre­si­dent en una bona. És un tema de con­sen­suar i par­lar amb els juga­dors. Després vosal­tres tra­ieu les con­clu­si­ons que voleu i això és incon­tro­la­ble. Esteu gene­rant polèmica on no n’hi ha. Avui hem estat dues hores par­lant amb Laporta i Deco de molts aspec­tes i no hi ha cap mena de pro­blema. El pro­blema són les sen­sa­ci­ons perquè no es gua­nya. La der­rota que fa mal és la de Girona, no la d’avui. És un moment de satis­facció perquè estem al bombo de dilluns. Em trobo bé, posi­tiu”.

“No hem sor­tit bé. En això ens hem de cen­trar. S’ha gene­rat una tensió inne­cessària amb el tema de la llista de con­vo­cats. Es can­via perquè ho par­lem. Els juga­dors volen venir i estar amb l’equip després de la der­rota. No hi ha més història. Avui no fem un bon par­tit i no mar­xem amb bones sen­sa­ci­ons. És una der­rota que no és dolo­rosa. Hem fet els deu­res en la com­pe­tició i es parla de coses que no tenen res a veure amb el que ens està pas­sant en el joc”.

Dub­tes interns?

“Tenim la con­fiança que l’equip millo­rarà i traurà bons resul­tats a par­tir de dis­sabte. Això va de resul­tats i em valo­ra­ran per això, com a tots els entre­na­dors. Per això tre­ba­llem. Em cen­tro en el que puc con­tro­lar i millo­rar. Em cen­tro en la meva feina. Tinc con­fiança total del pre­si­dent i de Deco. Res més”.

Capaç de can­viar la imatge?

“Total­ment. Tenim qua­tre títols en joc encara. Estem en la cursa per la lliga, però cal millo­rar. En la Cham­pi­ons estem on volíem. S’ha de jugar encara la super­copa i la copa. Estic posi­tiu, pre­pa­rat i il·lusi­o­nat. No can­via res”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)