Barça

Es tornen a trobar

Supercopa femenina. El Barça s’enfronta al Madrid en la semifinal de la supercopa: en joc hi ha un bitllet per a la final contra el Llevant i la possibilitat de lluitar pel primer títol de la temporada

Fa prop d’un any, el 19 de gener del 2023, el Madrid va estar a punt de der­ro­tar el Barça. Eren les semi­fi­nals de la super­copa, com avui. L’expulsió d’Irene Pare­des a l’hora de par­tit, i amb empat en el mar­ca­dor, ho dei­xava tot obert. El duel va anar a la pròrroga. Però ni així. Un cop més, el Barça va aca­bar impo­sant-se gràcies a un gol de penal de Mari­ona i a un altre de Salma Para­llu­elo. La manera com tot l’equip i l’staff van cele­brar el ter­cer era més que sig­ni­fi­ca­tiva. Ràbia, eufòria i alli­be­ració. Un any després, el Madrid con­ti­nua incapaç de poder tom­bar el pro­jecte blau­grana, que con­ti­nua comp­tant els clàssics per victòries. Igua­lats, com aquell, o amb gole­jada, com el del novem­bre pas­sat a Montjuïc. Aquesta tarda (19 h, TV3), a Leganés, nou cara a cara en les semi­fi­nals de la super­copa. En joc, una plaça en la gran final de dis­sabte. El Barça està a dos par­tits d’aixe­car el pri­mer títol d’una tem­po­rada que es vol que sigui històrica. Jona­tan Giráldez vol mar­xar per la porta gran, asso­lint el que mai s’ha asso­lit encara: gua­nyar els qua­tre tro­feus en joc. Avui, pri­mer pas.

Recu­pe­ra­des

De cara a aquest nou clàssic, el tècnic gallec recu­pera dues juga­do­res. Es tracta de Cata Coll i Marta Tor­rejón. Totes dues s’havien fet un esquinç al tur­mell. La pri­mera, ja fa un mes. La segona, fa tot just uns dies con­tra el Lle­vant les Pla­nes. Tant l’una com l’altra han viat­jat i esta­ran dis­po­ni­bles. El tècnic torna a empor­tar-se qua­tre fut­bo­lis­tes del filial: Mar­tina, Vicky, Lucía i Dra­goni. Juga­do­res que estan sumant i molt davant les nom­bro­ses bai­xes per lesió que arros­sega el Barça des de prin­ci­pis de tem­po­rada. També hi serà, evi­dent­ment, Aitana, pre­mi­ada fa tot just dos dies amb el The Best. Tam­poc hi fal­ta­ran les obli­da­des com Patri, Gra­ham Han­sen o Pare­des. Gales i nomi­na­ci­ons a part, les blau­grana s’encar­re­guen de par­lar sobre la gespa i avui tenen un d’aquells rep­tes esti­mu­lants i espe­ci­als.

Per la seva banda, el Madrid està vivint una tem­po­rada molt con­vulsa. Eli­mi­nat de la Cham­pi­ons de bon prin­cipi i amb la lliga impos­si­ble, el con­junt blanc s’aferra a la copa o a la super­copa. El tècnic, Alberto Toril, qüesti­o­nat, té el dubte de Bruun. Olga Car­mona també arriba car­re­gada, però està dis­po­ni­ble. El con­junt blanc s’ha pogut refer del mal final d’any i suma dues victòries en dos par­tits. Toril té “bones sen­sa­ci­ons” i el con­ven­ci­ment que “no hi ha tanta diferència” amb el Barça.

El Lle­vant, a la final

El con­junt valencià va der­ro­tar l’Atlético en la pròrroga (1-3), gràcies a un doblet de Gabi Nunes, en un estadi gai­rebé buit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)