Barça

Els camps on es guanyen lligues

El Barça mastega sorra per guanyar al feu del Leganés, on s’acaba imposant amb un gol en pròpia porteria de Jorge Sáenz en la segona part

El conjunt orientat per Hansi Flick posa pressió al Real Madrid, que juga avui i queda a 7 punts

Leganés 0 Barça 1

BARÇA:Szczesny; Koundé, Araujo (De Jong, 46’), Iñigo Martínez, Balde (Gerard Martín, 41’); Eric García (Cubarsí, 80’), Pedri, Fermín (Gavi, 67’); Lamine Yamal, Lewandowski (Ferran Torres, 67’) i Raphinha. LEGANÉS:Dimitrovic; Rosier, Jorge Sáenz, Sergio González, Rosier; Adri Altimira, Renato Tapia,, Cisse (Munir El Haddadi, 75’), Oscar Rodríguez (Neyou, 67’), Yan Diomande (Juan Cruz, 59’); i Raba. GOLS:0-1 (48’) Jorge Saenz (p.p).ÀRBITRE:: Hernández Maeso (col·legi extremeny) ambTrujillo Suárez (col·legi canari) al VAR.T.G.:als locals Adri Altimira i Dani Raba; i al visitant De Jong.T.V.:cap.PÚBLIC:Partit disputat a l’estadi municipal de Butarque.

És un tòpic molt gas­tat en el fut­bol, que en els camps on es gua­nyen les lli­gues són en els dels rivals de menys poten­cial. No deixa de ser una rea­li­tat, l’esmen­tat tòpic, que el temps dirà si el Barça el va fer bo ahir. I és que el qua­dre blau­grana va haver de mas­te­gar sorra en un feu d’aquesta mena, Butar­que, on es va impo­sar (0-1) al Leganés. Al con­junt entre­nat per Hansi Flick, després del fes­ti­val (4-0) en la Cham­pi­ons Lea­gue con­tra el Dort­mund tot just dime­cres, li va cos­tar molt, però va treure la seva faceta més com­pe­ti­tiva per gua­nyar amb una diana en pròpia por­te­ria de Jorge Sáenz (48’), i obte­nir un tri­omf de moltíssim valor que el situa a 7 punts del segon, el Real Madrid, que juga aquesta tarda (16.15 h) al camp del Depor­tivo Alavés.

Així, el Leganés li va pre­sen­tar molts pro­ble­mes, al Barça. L’equip pepi­nero té les armes jus­tes. Penúltim, el seu objec­tiu és la sal­vació, de la qual és a dos punts, i esprem el poc què té al màxim, ben ori­en­tat per Borja Jiménez. Al Barça li va plan­te­jar un par­tit molt incòmode: amb pilota no se la va jugar en abso­lut, envi­ant tot en llarg, dei­xant en res l’efec­tiva pressió alta bar­ce­lo­nista, un dels seus grans argu­ments, i sense pilota va espe­rar al dar­rere, endreçat en un 4-5-1 a camp propi, agres­siu i expe­di­tiu. El grup madri­leny també va mani­o­brar amb els temps del par­tit, alen­tint-lo una bar­ba­ri­tat cada vegada que el joc s’atu­rava: una falta impli­cava a un juga­dor local una bona estona a terra; un ser­vei de banda, uns segons de més per sacar; i un ser­vei de por­te­ria, tres quarts del mateix. Tot per tallar el ritme al con­junt blau­grana. I, en la pri­mera part, li va ser­vir. De fet, els culers, enca­llats, no van acon­se­guir gene­rar pràcti­ca­ment res en atac, tret dels dos inno­cents xuts de Kounde i de Lamine Yamal, men­tre que els pepi­ne­ros, amb tran­si­ci­ons ràpides, van tenir tres oca­si­ons força clares. La que ho va ser més, una d’Adri Alti­mira en què Szc­zesny va res­pon­dre amb una gran inter­venció.

L’equip bar­ce­lo­nista no rut­llava i això que Hansi Flick només va intro­duir dos can­vis res­pecte a l’onze de dime­cres: Araujo per Cubarsí i Eric García per Frenkie de Jong. El tècnic de Hei­del­berg va donar entrada al neer­landès per millo­rar en la represa, encara que el mig cen­tre no s’havia fet sen­tir quan el Barça ja es va avançar. Gerard Martín, que havia relle­vat en el pri­mer acte Balde –amb una lesió mus­cu­lar–, va recu­pe­rar una esfèrica a camp rival, va tro­bar Rap­hinha i el bra­si­ler va posar una cen­trada que Jorge Sáenz (48’) va ficar a dins en el seu intent de rebut­jar-la. La diana, és clar, va can­viar la men­ta­li­tat al Leganés, que, neces­si­tat de sumar, va arris­car, va anar enda­vant i va ata­car amb més assiduïtat amb l’apa­rició de Juan Cruz, Munir el Had­dadi i Diego García, que van reforçar de refresc Dani Raba, que, sol a dalt, havia fet força feina fins aquell moment.

I el Barça no s’hi va sen­tir bé, perquè no va acon­se­guir la pilota, i quan ho va fer va tenir massa pressa per sen­ten­ciar. Tot ple­gat, va dur a un inter­canvi de cops en què tant hau­ria pogut arri­bar el 0-2 com l’1-1. Així, Fermín, Lamine Yamal i Lewan­dowski van poder mar­car, però els va fal­tar pun­te­ria. Però també, a l’altre bàndol, Diego García, Dani Raba, que ho va fer en fora de joc, i Munir, a qui, en els últims ins­tants del duel, Iñigo Martínez, en una acció defen­siva for­mi­da­ble, va pis­par la pilota quan enca­rava tot sol por­te­ria. El mar­ca­dor no es va moure i el Barça va sumar tres punts que poden ser, o això sem­bla ara mateix, capi­tals en el camí cap al títol de lliga. Ara, però, canvi de xip de nou: ja demà pas­sat, cap a Dort­mund, a jugar la tor­nada dels quarts de final de la Cham­pi­ons Lea­gue.

El juvenil culer, campió de lliga

El juvenil A del Barça va fer un pas més per construir la temporada perfecta, i és que ahir va segellar el títol de lliga del grup 3 de la divisió d’honor juvenil amb una victòria (0-3) al camp de l’Espanyol. Ibrahima Diarra( 32’), Juan Hernández i Hugo Alba (64’) van ser els golejadors de l’equip que orienta Juliano Belletti. La lliga és el segon títol del juvenil culer aquesta temporada després de guanyar fa un mes la copa en la final contra el Saragossa (5-0). A més, els blaugrana aspiren a la Youth League i ja estan classificats per a la Final Four, que es jugarà l’última setmana d’abril i en què s’enfrontaran a l’AZ en les semifinals. A més, amb el títol de lliga, el Barça disputarà la copa de campions contra els guanyadors dels altres grups estatals de la divisió d’honor juvenil.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)