Barça

Joan Garcia, a l’altar

Barça. El porter de Sallent, després de l’última reunió amb el seu agent i el seu cercle íntim, pronuncia el “sí, vull!” i serà blaugrana. L’oficialitat, pendent de l’abonament de la clàusula

Polze amunt de Joan Gar­cia al Barça. Acord total. Després de des­fu­llar durant dies la mar­ga­rida, el por­ter de Sallent ha donat el “sí, vull!” a la núvia que l’ha pretès amb més inten­si­tat i deter­mi­nació. El seu no ha estat un amor a pri­mera vista perquè el seu cor és blanc-i-blau i les for­tes pres­si­ons rebu­des des de Cor­nellà-el Prat li han fet ballar molt el cap, però final­ment el por­ter ha deci­dit que el pro­jecte que li ofe­ria el Barça era el més seduc­tor en l’àmbit pro­fes­si­o­nal, espor­tiu i econòmic. Joan Gar­cia serà blau­grana. Acord pen­dent de firma i pen­dent del famós paga­ment de la clàusula de res­cissió a les ofi­ci­nes de LaLiga. Les xifres, en aquest cas, són clares: 25 mili­ons d’euros més l’IPC cor­res­po­nent. Ni un euro més ni un euro menys. No hi ha hagut cap con­tacte Barça-Espa­nyol, ni es pro­duirà. Cap nego­ci­ació, ni cap con­versa. Paga­ment de la clàusula i tema liqui­dat.

El sí defi­ni­tiu de Joan Gar­cia ha arri­bat després de la reunió man­tin­guda la nit de dimarts entre el por­ter, els seus agents i el seu entorn més íntim en un local de Bar­ce­lona. Allà Juanma López, el seu repre­sen­tant, va posar totes les car­tes damunt la taula i Joan Gar­cia pujarà final­ment a l’altar. Deco gua­nya la par­tida. El fit­xatge de Joan Gar­cia és un movi­ment estratègic bidi­rec­ci­o­nal. Per al Barça era vital reforçar una posició que té coixa i per a Joan Gar­cia el salt qua­li­ta­tiu que sig­ni­fica jugar a par­tir de la pròxima tem­po­rada a l’Spo­tify Camp Nou li obrirà altres por­tes com ara les de la selecció espa­nyola. El por­ter de la selecció cata­lana va rebre un cop anímic impor­tant en que­dar fora de la llista de Luis de la Fuente per a la Nati­ons Lea­gue i entén que fit­xar pel Barça l’omplirà de raons per inten­tar com­pe­tir amb Unai Simón, David Raya i Álex Remiro. Anar amb l’abso­luta és un objec­tiu que té al cap i com­pe­tir en la Cham­pi­ons és un altre somni. Tots dos els hi pot ofe­rir el Barça. En el cas del club blau­grana, l’edat de Marc-André ter Ste­gen i Woj­ci­ech Szc­zesny i també el fet que l’ale­many surti d’una lesió impor­tant i el seu ren­di­ment sigui ara mateix una incògnita, obli­ga­ven a moure fitxa. Deco sem­pre ha tin­gut clar que la por­te­ria era una posició a millo­rar de cara a la pròxima tem­po­rada. Igual que Don­na­rumma i Som­mer han val­gut una final de la Cham­pi­ons, en el Barça ente­nien que neces­si­ta­ven un por­ter fia­ble per fer un pas enda­vant més. I Joan Gar­cia és l’home. El de Sallent ha estat el millor por­ter de la lliga, qui més atu­ra­des de mèrit ha fet. La sal­vació de l’Espa­nyol s’ha fona­men­tat en els seus guants.

Joan Gar­cia només dema­nava dues coses al Barça: que li garan­tis­sin la titu­la­ri­tat i que no hi hagi pro­ble­mes amb la seva ins­cripció, tenint en compte els mal­de­caps recents amb les ins­crip­ci­ons de Dani Olmo i Pau Víctor. El Barça li ha garan­tit totes dues. I aquí és on entra en joc el nom de Ter Ste­gen. El capità vol jugar el mun­dial del 2026 dels Estats Units, Mèxic i el Canadà, i ja veu­rem com es resol ara el seu futur.

Joan Gar­cia (24 anys) fir­marà per a les pròximes cinc tem­po­ra­des i veurà clara­ment incre­men­tada la seva fitxa res­pecte al que cobrava en l’Espa­nyol. L’abo­na­ment de la clàusula està pre­vist que pugui fer-se la pròxima set­mana.

Pri­mers atacs d’odi

El tren­ca­ment de Joan Gar­cia amb l’Espa­nyol i el seu encaix de mans amb el Barça ha gene­rat ja els pri­mers epi­so­dis ver­go­nyo­sos. Més enllà dels insults rebuts a través de les xar­xes soci­als, han apa­re­gut ja pin­ta­des al seu poble natal, Sallent, amb parau­les com ara “rata” i “traïdor”. I això que l’ope­ració encara no és ofi­cial.

ENUIG PERIQUITO

Alguns brètols han fet pintades al seu poble natal, amb insults com “rata” i “traïdor”
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)