Bartomeu: “És un dels millors acords de la història del club”
Aliança Barça-Unicef. El club amplia la vinculació amb l'entitat en favor dels drets de la infància fins al 2020 i incrementa la dotació d'1,5 milions euros anuals a dos milions
El setembre vinent farà deu anys de l'aliança entre el FC Barcelona, a través de la seva fundació, i Unicef. Un lligam que va més enllà de la presència del logotip de l'entitat que vetlla pels drets de la infància a la samarreta blaugrana, primer al pit i, des del 2011, traslladada a la part del darrere per la necessitat de disposar d'un patrocinador comercial a la part davantera. I és que l'acord ha permès beneficiar més d'un milió d'infants mitjançant diversos projectes conjunt de caire educatiu i assistencial en set països. “La família del Barça considera que aquest és un dels millors acords de la història del club”, va destacar ahir Josep Maria Bartomeu durant l'acte de renovació i ampliació d'aquest acord. La vinculació s'estén ara quatre anys més –fins al 2020–, i l'aportació econòmica del club augmenta d'1,5 milions d'euros anuals a dos milions també anuals. “Renovem l'aliança perquè els socis del Barça tenim la voluntat d'arribar a tothom i ser un club que els nens admirin i estimin”, va afegir el president blaugrana, per a qui el lligam amb Unicef “és un gran títol que es guanya cada any a favor dels nens”. Per aquest motiu, va agrair la iniciativa “al president Laporta [encarregat de signar el primer acord l'any 2006] i també al president Rosell per la perseverança en l'acord”.
L'acte, que va tenir lloc a la primera graderia del Camp Nou –tot just a tocar de la gespa–, també va comptar amb la presència d'Anthony Lake, director executiu d'Unicef, que calcula que l'aliança amb el Barça ha de permetre beneficiar “fins a 1,8 milions d'infants en els propers anys”. “A tots ells se'ls augura un millor futur millor”, va destacar Lake, satisfet per la bona trajectòria de l'equip blaugrana. De fet, creu que pot ser un exemple per a altres àmbits: “No només és important guanyar, sinó la manera de guanyar. No importa tant qui marca, sinó com es juga. Així és com ha de jugar les Nacions Unides, participant-hi tots. Sou una inspiració per a tots nosaltres.”
Tot i que l'aliança assegura una dotació de dos milions d'euros, la quantitat té possibilitats d'incrementar-se mitjançant campanyes com 1in11 en favor de l'accés a l'educació, que va recaptar més de tres milions d'euros gràcies a una subhasta solidària d'obres d'art al febrer del 2015. Actualment, el club i Unicef destinen aquests diners a projectes educatius a través de l'esport a Bangladesh, Indonèsia i el Nepal.