ACB

La reconciliació

Bàsquet. ACB. L’arrencada del 2025, amb el primer triomf a fora i la festassa contra el Barça, carrega d’energia el Bàsquet Girona, enganxat ara als rivals

Any nou, vida nova. El Bàsquet Girona, que havia col·lec­ci­o­nat a Fon­ta­jau der­ro­tes con­tun­dents i depri­ments con­tra rivals com el Gra­nada i el Coru­nya i aca­bava sem­pre amb desen­llaços nega­tius a fora, ha començat el 2025 de manera immi­llo­ra­ble. Tres dies després d’un tri­omf per aga­far una mica d’aire a Lleida, arri­bava una nit màgica a Fon­ta­jau, digna d’entrar direc­ta­ment al podi dels grans moments del club. Ho reflec­tien les imat­ges a la gra­de­ria –amb 5.288 espec­ta­dors–, a la pista, on els juga­dors van tor­nar per rebre una última ovació, i al ves­ti­dor. És una victòria més, però és la de l’èxtasi, la de l’alli­be­ra­ment, la de la con­vicció. La de la recon­ci­li­ació.

“És un par­tit molt espe­cial. Tornàvem a casa, en el pri­mer par­tit del 2025, després de viure-hi unes quan­tes decep­ci­ons, i neces­sitàvem demos­trar que el que havíem fet en el par­tit ante­rior no era cap excepció”, resu­mia Juani Mar­cos, un dels exblau­grana que van con­tri­buir a accen­tuar la crisi del con­junt de Joan Peñarroya. El Barça es resis­tia per al Bàsquet Girona, que en el cinquè duel en l’ACB va cele­brar la pri­mera victòria i va fer embo­gir l’afició que mesos enrere assis­tia a actu­a­ci­ons molt dece­be­do­res d’un equip que no tro­bava el rumb.

Una altra cara

El Girona con­ti­nua a la cua, però després de fer en tres dies el mateix nom­bre de victòries que en les 13 jor­na­des ante­ri­ors, les coses es veuen d’una altra manera. Empa­ten amb el Gra­nada i el Coru­nya, que ahir van per­dre. “Hem can­viat la manera de jugar, de pres­si­o­nar i llui­tar; són peti­tes cose­tes que fan que l’equip fun­ci­oni”, diu Maxi Fje­lle­rup, que ha aug­men­tat molt la pro­duc­ti­vi­tat els últims par­tits. “En Moncho també hi té molt a veure, perquè des del pri­mer dia em dona moltíssima con­fiança. Estic con­tent, i que duri.” La pròxima cita torna a ser a Fon­ta­jau, diu­menge con­tra el Basko­nia (17 h).

PROTAGONISTES

Hi ha hagut moments durs i ja han passat 15 jornades, però és un bon moment per competir i demostrar el que valem

LA XIFRA

Hem canviat la manera de jugar, de pressionar i lluitar; són petites cosetes que fan que l’equip funcioni
Maxi Fjellerup
Estem cada cop més a prop del repte que ens vam proposar i continuarem treballant
Juani Marcos
15,5
punts
de mitjana de Maxi Fjellerup en els quatre partits amb Moncho (17,8 de valoració mitjana)

El debut somiat que podrà explicar Moncho

X.M.

La victòria de dimarts, pel fet de ser la primer contra el Barça i pel guió que va tenir, quedarà per al record de l’afició i tothom qui forma part del Bàsquet Girona. I, és clar, per a Moncho Fernández, que s’estrenava a Fontajau com a tècnic blanc-i-vermell. “No es pot demanar més. Debutar a casa, en un pavelló ple, contra un rival potent d’Eurolliga com el Barça...Quan sigui més gran, diré: «Recordeu quan vam debutar a Fontajau i vam guanyar el Barça?» Sí, és clar que és un debut somiat”, explicava el tècnic, orgullós de la fe mostrada per l’equip. “Era un dels objectius quan vaig arribar. A la marató, li quedaven un munt de partits, i tot i anar cuers, no volíem que ningú pensés que s’havia acabat la cursa. Continuarem corrent. Amb dues victòries més, però sabem que a la marató li continua quedant un món. Lluitarem, construirem, treballarem per tenir aquest esperit, que és la clau.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.