ACB

El rol reproduït

Bàsquet. ACB. Geben, clau en la salvació del Manresa fa dos anys, hi torna amb un paper similar, ara al Girona

Martinas Geben coneix bé el Nou Congost, escenari del pròxim partit del Bàsquet Girona, dissabte (18 h). El lituà va viure a Manresa la seva primera experiència a l’ACB, i va ser molt productiva. De fet, el seu pas pel Bages és comparable al que viu a Fontajau, on és un dels factors que expliquen el pas endavant de l’equip de Moncho Fernández, fins a convertir-se en el jugador més ben valorat de l’equip. “Cada partit em sento millor. Vaig trobant el meu lloc a l’equip, content d’ajudar en tot el que puc”, explicava Geben, que va visitar el campus de Setmana Santa que organitza el Bàsquet Girona.

A Manresa, Geben hi va arribar el desembre del 2022 i va tenir un paper clau –10,3 de valoració i sostres de 21 punts, de 13 rebots i de 30 de valoració que manté com a màxims personals en la lliga– en la permanència de l’equip del Bages, que va renovar-lo l’estiu següent. Dos anys més tard, està aconseguint tenir el mateix rol en el Bàsquet Girona, que el va repescar per a l’ACB del Cedevita Olimpija, que l’ha cedit fins a final de curs a Fontajau. Amb poc més de 15 minuts de mitjana, en fa prou per ser el jugador amb millor valoració (11,2) i amb més rebots (4,9).

El lituà sap que l’ambient al Nou Congost és un dels punts forts dels manresans. “Mantenir la calma en moments de tensió serà clau”, diu. “Sabem que ens espera un partit molt difícil. És un equip semblant en l’estil, que juga a un ritme molt alt i agressiu en el rebot i en defensa. Sabem què ens espera i estem molt emocionats pel repte.” Des del campus, el lituà elogia el treball amb el planter: “Amb cada generació arriben jugadors de més talent.”

EN XIFRES

11,2
de valoració
acumula Geben, davant de Juan Fernández (10,9), Fjellerup (10,3) i Iroegbu (9,5)
59
partits
del lituà amb el Manresa, 23 el primer curs (10,3 de valoració) i 36 el següent (8,9)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció