ACB

Un pistoler sense pólvora

Bàsquet. ACB. L’escorta nord-americà Jarod Lucas, que va arribar per reforçar el tir exterior del Girona, ha anotat vuit punts en cinc partits

El fit­xatge de pis­to­lers en la recta final de la com­pe­tició és una tònica habi­tual en el Bàsquet Girona. El pri­mer any a l’ACB va ser John Jenkins, la tem­po­rada pas­sada , Gabe York, i enguany ha estat Jarod Lucas (Nevada, Usa, 1999). Fins ara la tècnica havia fun­ci­o­nat bé: un tira­dor de la G-Lea­gue que acaba tem­po­rada als Estats Units i s’emporta un sobre­sou a Europa con­tri­buint a un equip neces­si­tat de pun­te­ria i exe­cució fina en el tram final de tem­po­rada.

L’arri­bada de Jenkins (Ten­nes­see, USA, 1991), que va dis­pu­tar vuit par­tits a les ordres de Aíto García Rene­ses (2022-23), es va sal­dar amb tres tri­omfs i cinc der­ro­tes. El de Ten­nes­see va arri­bar després de fer un gran any a Indi­ana amb els Mad Ants (18,5 punts amb un 42% d’encert en tirs de 3) i va con­tri­buir amb 12,4 punts en 24 minuts de mit­jana i un per­cen­tatge d’encert del 39,9% en tri­ples. Una bona carta de pre­sen­tació per a un juga­dor que va arri­bar amb 32 anys i que conei­xia bé l’ACB perquè havia jugat a Bur­gos i també a Bil­bao. Jenkins va fer rècord per­so­nal de tri­ples a l’ACB (6) el 13 de maig al Príncipe Felipe con­tra el Sara­gossa. Aquell dia va fer 20 punts, el seu màxim amb la samar­reta giro­nina.

El seu suc­ces­sor va ser Gabe York (Califòrnia, USA, 1993). El cali­fornià va arri­bar a Girona amb Fotis Kat­sika­ris a la ban­queta i sense experiència prèvia a l’ACB. York va ater­rar després d’un any excels a l’equip de desen­vo­lu­pa­ment de l’NBA a la G-Lea­gue, l’Ignite, on va fer 15,9 punts (32,1% d’encert de tres). El juga­dor va dis­pu­tar sis par­tits en què va fer una barems de 14,8 punts (44,3% d’encert exte­rior). En el dar­rer par­tit amb el Girona, curi­o­sa­ment també con­tra el Sara­gossa, va ano­tar set tri­ples i va fina­lit­zar amb 27 punts, el seu rècord amb la samar­reta blanc-i-ver­me­lla. Resul­tat de l’etapa York: tres victòries i tres der­ro­tes.

De Texas a Girona

Jarod Lucas (Califòrnia, USA, 1999) no està seguint les pas­ses dels seus pre­de­ces­sors. El nord-ame­ricà va arri­bar a prin­ci­pis d’abril coin­ci­dint amb la sor­tida de Nike Sibande i, per ara, té la pólvora mullada. Lucas és molt lluny dels regis­tres que ha fet a la G-Lea­gue amb els Texas Legends (17,6 punts i 43% d’encert en tri­ples), equip on dis­pu­tava 34 minuts de mit­jana i que va aca­bar el curs penúltim de la con­ferència Oest amb un balanç de 8-26.

A Girona, l’escorta anota 1,6 punts de mit­jana en 10 minuts en pista. O, el que és el mateix, en els cinc par­tits que ha dis­pu­tat ha ano­tat vuit punts. Per ara, Lucas tam­poc no iguala el regis­tre de Sibande, que va mar­xar de Girona amb una mit­jana de 6,3 punts en 25 par­tits dis­pu­tats

El repte de les tretze victòries

C.J.

El Bàsquet Girona va finalitzar la temporada passada aconseguint el millor registre dels seus dos anys de recorregut a l’ACB: catorzena posició i un balanç de 13 triomfs i 21 derrotes. Les dades van superar lleugerament les de l’any del debut, en què l’equip va acabar en la quinzena posició després d’un balanç d’11 victòries i 23 derrotes. Resten quatre jornades per a la finalització de la lliga regular i els gironins són setzens (10-20), a un triomf d’igualar el registre de l’any del debut. Ara bé, sembla pràcticament descartada la possibilitat d’igualar els 13 triomfs de la temporada passada tenint en compte el calendari que hi ha en aquesta recta final. Els pròxims rivals són l’Andorra (pavelló Toni Martí), el València (Fontajau), el Barça (palau Blaugrana) i el Lleida (Girona). A hores d’ara el repte encara és possible.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.