Més bàsquet

El gran teatre de la devoció

La millor lliga d'Europa alça avui el teló d'una temporada marcada pel passat recent del Madrid i el Barça Lassa, campió de tot l'un i guanyador de res l'altre. Amb ells, es disputaran l'Eurolliga els grans clàssics del continent

Tot­hom a lloc i amb el fer­mall del cin­turó de segu­re­tat a la mà. L'horitzó és ple de revolts i les puja­des i bai­xa­des pro­nun­ci­a­des garan­tei­xen adre­na­lina i emoció a dis­creció. El dia és avui i l'hora són les sis, a Esmirna (Tur­quia), on el Barça Lassa i el Pinar Kar­siyaka dis­pu­ta­ran la pri­mera pos­sessió de l'Euro­lliga 2015/16. Des de tots els punts de vista, i amb moltíssima diferència, la millor lliga de bàsquet del con­ti­nent torna a ser aquí.

El Madrid i el Barça

Una com­pe­tició colos­sal que enguany arrenca amb el Real Madrid defen­sant el títol.

Campió de cam­pi­ons –ve d'una tem­po­rada en què va gua­nyar-ho abso­lu­ta­ment tot–, el con­junt de la capi­tal espa­nyola és entre els grans can­di­dats a alçar el tro­feu a Berlín, el 18 de maig de l'any que ve. Ha reto­cat la plan­ti­lla, con­serva els homes deter­mi­nants i acu­mula un any d'experiència gua­nya­dora, un plus que no té preu. Ara bé, començant pel Khimki demà, vigent campió de l'Euro­copa, enguany tas­tarà l'espe­cial moti­vació que trans­forma tot rival que s'enfronta al defen­sor del títol. Es tro­barà amb això, i amb la lluita interna per no caure en la las­si­tud que amenaça el que viu ins­tal·lat en l'hàbit de gua­nyar.

El Madrid ve de l'Edèn i el Barça del desert, i aquest ha de ser el sen­ti­ment que ha d'acom­pa­nyar cada entre­na­ment dels blau­grana. Una tem­po­rada erma de títols és un pes de mal tra­gi­nar amb el qual Xavi Pas­cual i els seus homes hau­ran de con­viure, un repte dins del repte i que ben ges­ti­o­nat pot ser tan eficaç com la vir­tut més tre­ba­llada. Sense coar­ta­des, és pres­cripció del club i de l'afi­ci­o­nat, ser pro­ta­go­nista de la final a qua­tre és en aquesta ocasió una abso­luta obli­gació. Les cir­cumstàncies expli­ca­ran mol­tes coses, però, més que mai, enguany només comp­ten els resul­tats.

L'eixam d'aspi­rants

Jun­ta­ment amb el Madrid i el Barça, són un bon gra­pat els equips que tenen Berlín en el punt de mira. Perquè tenen una història a res­pec­tar o perquè mobi­lit­zen pres­su­pos­tos desor­bi­tats –o totes dues coses–, no es pot pro­jec­tar l'esde­ve­nir de la tem­po­rada sense parar atenció al dia a dia de l'Olym­piacòs, el Fener­bahçe, el CSKA, l'Ana­dolu Efes, el Mac­cabi, el Panat­hi­naikòs i, per què no, el Khimki.

Són clubs de volum gegantí que mouen ingents quan­ti­tats de diners i que –aquesta és de les poques vari­a­bles ina­mo­vi­bles en aquest món– per això dis­po­sen de juga­dors dife­rents i dife­ren­ci­als en totes les posi­ci­ons. Tècni­ca­ment, tàcti­ca­ment i física­ment espe­ci­als. Pecu­li­ars en l'experiència del joc i en el conei­xe­ment de la com­pe­tició. Paios únics que mar­quen el to de l'Euro­lliga i que són els que, quan és l'hora de les coses grans, inter­pre­ten sem­pre els papers impor­tants.

1
milió
d'euros serà el premi que s'emportarà enguany el campió de l'Eurolliga. Cada equip ja n'ingressa 150.000 per jugar-la.
3
equips
són els que tenen més jugadors, sis cadascun, amb experiència en l'NBA: CSKA, Khimki i Madrid.
4
campions
d'Eurolliga hi ha a les banquetes del grup C: Pascual i Bartzokas i, com a jugadors, Djordjevic i Sariça.
5
equips
són els únics que arrenquen sense jugadors amb passat en l'NBA: Pinar, Stelmet, Zalgiris, Llemotges i Bayern.
12
fitxatges
ha fet l'EA7 de Milà: onze jugadors i el tècnic, Repesa. Només continuen Gentile i Cerella.
16
grans títols
sumen els tècnics del grup A, Collet, Obradovic, Pesic i Laso: 10 Eurolligues, 2 mundials i 4 europeus.

Esport 3, un mínim de dos partits per setmana

A través d'Esport 3, la televisió de Catalunya serà la finestra oberta que tindran els espectadors del país per seguir la competició. Després que l'ACB deixés TV3 sense els drets per retransmetre la Lliga Endesa, enguany la televisió pública s'abocarà encara més en les retransmissions de l'Eurolliga i, per exemple, hi haurà desplaçaments del Barça com aquest primer a Turquia en què un càmera acompanyarà Jordi Robirosa per poder produir informació pròpia el dia abans i el dia després del partit. Al Palau Blaugrana, a banda de Robirosa, Víctor Lavagnini i Nacho Solozábal seran la cara i la veu d'un equip liderat pel realitzador Raúl Sánchez. Juntament amb tots els partits del Barça Lassa, ja està confirmada la retransmissió en directe dels dos primers del Madrid –aquest divendres (19 h) contra el Khimki i la setmana vinent contra l'Estrella Roja–, complint així la voluntat d'oferir un mínim de dos partits per setmana. TV3 i l'Eurolliga tenen contracte vigent aquesta temporada i durant la temporada se'n negociarà la renovació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.