Espanyol

El gran repte de Luis García

Espanyol. L’asturià assegura en la seva presentació com a nou tècnic blanc-i-blau que compleix el somni de la seva vida i es mostra convençut de la capacitat de l’equip per salvar-se

Quan un juga­dor deixa empremta en un club, l’afició sem­pre veu amb bons ulls el seu retorn en un futur amb un altre càrrec. Fins i tot ho desitja. Si més no, la gent esti­mada des­perta una il·lusió. Són fut­bo­lis­tes que han dei­xat la pell pel club a la gespa i que ja saben què és defen­sar-lo fins al final. L’Espa­nyol neces­sita alguna cosa més que la il·lusió per man­te­nir-se a pri­mera divisió. Sense idees en el joc, l’equip ha de tenir una idea clara i saber-la por­tar a terme. Onze jor­na­des deci­si­ves per no caure en l’infern de segona. De moment, la il·lusió ha ater­rat a l’RCDE Sta­dium amb Luis García, el nou entre­na­dor blanc-i-blau. L’asturià ha tor­nat a casa i ahir, en la seva pre­sen­tació, va inten­tar trans­me­tre a tota la parròquia espa­nyo­lista una idea i un sen­ti­ment al qual afer­rar-se d’aquí a final de curs. Creure que l’equip pot fer un reset i sal­var-se.

“Quan em van tru­car, no vaig tenir cap dubte. Havia de ser aquí. Si tots els clubs són impor­tants per la seva gent, aquest és espe­cial i dife­rent dels altres.” Així va tan­car Luis García el seu pri­mer dis­curs com a nou entre­na­dor de l’Espa­nyol. Una decla­ració d’amor de qui ja va dir al seu dia que el millor de ser de Bar­ce­lona era ser del club blanc-i-blau. L’asturià no s’amaga: com­pleix un somni. “El meu somni era poder diri­gir l’Espa­nyol. Segu­ra­ment no arriba de la forma que més m’agra­da­ria perquè sig­ni­fica que les coses no han anat bé i que la situ­ació és com­pli­cada”, afir­mava Luis García, que s’ha tro­bat amb un equip en zona de des­cens. Una zona de des­cens, però, de la qual està con­vençut que podrà sor­tir. “Per sort o per desgràcia he vis­cut prop del pre­ci­pici durant molts anys de la meva car­rera. Crec molt en el que faig, m’invo­lu­cro en els pro­jec­tes i lluito fins al final. Estic con­vençut que l’equip ho farà, llui­tarà i inten­tarà jugar bé a fut­bol, asso­ciar-se, ser ver­ti­cal i guer­rer defen­si­va­ment. Volem que als equips no els agradi jugar con­tra nosal­tres”, va sen­ten­ciar de forma con­tun­dent el nou capità del vai­xell blanc-i-blau.

Pas a pas

L’Espa­nyol està en una situ­ació límit, però Luis García va voler trans­me­tre calma. “Cal tenir tran­quil·litat. He vist un ves­ti­dor amb ràbia con­tin­guda perquè les coses no han anat com volien. El ves­ti­dor està unit i vol sor­tir d’aquesta situ­ació. Hem de ser capaços d’acos­tar els juga­dors a la seva millor versió”, va expli­car l’asturià, que està con­tent amb la plan­ti­lla que té. “Té grans juga­dors de joc inte­rior i hem de ser capaços de fer mal a través d’aquest joc. He vist els juga­dors endo­llats i amb ganes de cap­tar els con­cep­tes”, expli­cava.

Abans de la pre­sen­tació, Luis García ja va diri­gir el seu pri­mer entre­na­ment i va voler agrair la feina del seu pre­de­ces­sor. “M’he tro­bat una herència de cul­tura del tre­ball extra­or­dinària i això és gràcies a un grandíssim entre­na­dor com Diego Martínez. He mar­xat de la pri­mera sessió més con­tent que un nen el dia de Reis”, deia el tècnic. Un dia de Reis. Un regal que havia espe­rat des de feia anys. Luis García no va voler com­pa­rar-se amb Poc­het­tino, que també va arri­bar al club a mitja tem­po­rada. Un altre entre­na­dor que va tenir a l’Espa­nyol va ser Ernesto Val­verde, amb qui va arri­bar a la final de la UEFA l’any 2007.

Dis­sabte (16.15 h), el nou tècnic blanc-i-blau s’estre­narà con­tra el seu Ath­le­tic Club. “Vaig viure moments ino­bli­da­bles amb ell. Serà un par­tit molt bonic. Hem fet la pri­mera sessió i no hi ha temps, però segur que can­vi­a­ran algu­nes coses”, va dir. No hi ha pre­tem­po­rada i només onze jor­na­des al davant. El rellotge va en con­tra de l’Espa­nyol. “La lliga està molt igua­lada. Tot­hom com­pe­teix i és difícil sumar. Cal ser forts men­tal­ment, gene­rar con­fiança al fut­bo­lista i que enten­gui que no passa res per equi­vo­car-se.” Arrenca l’era de Luis García.

EL MISSATGE

Torno a casa. Quan em van trucar, no vaig tenir cap dubte. Havia de ser aquí. L’Espanyol és un club molt especial i diferent dels altres

EL DEBUT

Crec en el que faig, m’involucro i lluito fins al final. Estic convençut que l’equip ho farà
Luis García
entrenador de l’espanyol

EL CAMÍ

S’estrena dissabte contra l’Athletic Club de Valverde, que va ser entrenador seu a l’Espanyol
11
jornades
té Luis García per evitar el descens de l’Espanyol, que ara mateix és divuitè en la classificació.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)