Espanyol

Tot a la permanència

Espanyol. Garagarza assenyala que s’ha prioritzat el rendiment immediat en un mercat ple de limitacions

Car­los Romero i Alejo Véliz van mar­car els dos pri­mers gols de la tem­po­rada de l’Espa­nyol per remun­tar i gua­nyar el Rayo Valle­cano. El pri­mer tri­omf en el retorn a pri­mera porta la sig­na­tura de dues noves incor­po­ra­ci­ons. Tot i això, el mer­cat de fit­xat­ges d’aquest estiu no ha estat el somiat pels peri­qui­tos. Ni tan sols per la seva direcció espor­tiva. “Hem hagut d’adap­tar-nos a les difi­cul­tats i fer-ne una vir­tut, no ens valia lamen­tar-nos i mirar a la resta”, així de clar es va mos­trar ahir Fran Gara­garza, direc­tor espor­tiu de l’Espa­nyol, fent referència a les limi­ta­ci­ons econòmiques amb què ha hagut de tre­ba­llar pel fair-play finan­cer. “M’ha tocat estu­diar molt les nor­mes, hem estat par­lant cada dos dies amb LaLiga per plan­te­jar opci­ons”, va afe­gir.

El tipus de mer­cat que ha fet l’Espa­nyol és evi­dent, una aposta rotunda per juga­dors cedits. “Podríem haver pagat traspàs per algun juga­dor, però en comp­tes de vuit, pot­ser tindríem qua­tre incor­po­ra­ci­ons”, va expli­car el CEO, Mao Ye. En aquesta línia, Gara­garza va indi­car que té una evi­dent part nega­tiva, aquesta fórmula, ja que el club no suma actius. Ara bé, deta­lla que s’han cen­trat en el ren­di­ment imme­diat: “És un any en què és molt impor­tant que l’equip es man­tin­gui, i havíem de tro­bar juga­dors que ens dones­sin un plus i com­pe­ti­ti­vi­tat.”

Tant la direcció espor­tiva com el pro­pi­e­tari con­ti­nuen donant la màxima pri­o­ri­tat a man­te­nir-se com sigui aquesta cam­pa­nya. “Si som capaços de fer-ho, crec que començarem a tenir una millor salut econòmica”, va asse­nya­lar Gara­garza, accep­tant que un mer­cat sense gaire inversió a pri­mera té un risc evi­dent i que “serà un any dur i com­pli­cat”.

Sobre aquests mesos de mer­cat, el direc­tor espor­tiu va dub­tar ben poc: “Les notes es posa­ran a final de tem­po­rada, com sem­pre, però crec que hem domi­nat el mer­cat. Hem arri­bat a temps, a allò que volíem, sabent què volíem i sent agres­sius. Ens hem avançat, hi ha hagut com­petència i hem pogut por­tar juga­dors d’equips impor­tants. Amb el temps veu­rem si és una inversió ben feta; ente­nem que, ara com ara, sí que ho és.”

“Sabent les limi­ta­ci­ons que teníem, els juga­dors que han vin­gut eren pri­me­res opci­ons”, va indi­car. A més, mal­grat reconèixer que incor­po­rar set juga­dors cedits no és el millor mapa pel que fa a estratègia de club, Gara­garza va recor­dar que en alguns casos hi ha opci­ons de com­pra, tot i que no va voler deta­llar en quins.

Mao Ye va voler dei­xar clar que aquest mer­cat està lluny de sig­ni­fi­car que el pro­pi­e­tari de l’Espa­nyol hagi dei­xat de posar diners: “La inversió és cons­tant. No ha dei­xat d’inver­tir. Si no fos per les inver­si­ons no s’hau­rien fet els vuit fit­xat­ges. Puc asse­gu­rar que el pro­pi­e­tari està fent el màxim pos­si­ble, i així con­ti­nuarà sent.”

Sobre la plan­ti­lla, el direc­tor espor­tiu con­si­dera que no falta res. “Tenim les posi­ci­ons dobla­des, estem coberts a tot arreu i en dife­rents sis­te­mes”, va deta­llar. Tenint en compte l’inici de lliga, Gara­garza va mos­trar-se opti­mista, però sem­pre tocant de peus a terra: “El bloc, ens ha de donar; les indi­vi­du­a­li­tats no ens dona­ran. Veig els juga­dors com­pro­me­sos, amb ener­gia i amb gana, és fona­men­tal. Hem d’anar cap a aquest Espa­nyol que trans­meti a la gent. La sal­vació passa pel nos­tre estadi.”

LES VALORACIONS

Les notes es posaran a final de temporada, però crec que hem dominat el mercat
Fran Garagarza
DIRECTOR ESPORTIU DE L’ESPANYOL
La inversió del president en el club és constant. No hi ha deixat d’invertir en cap moment
Mao Ye
CEO de l’espanyol
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)