Més futbol

Obrint horitzons

Les gires de l’estiu. Els grans clubs de futbol han trobat una oportunitat en les pretemporades per, a part d’engegar motors i preparar-se, ampliar el mercat

Sempre s’ha de començar amb bon peu, i què millor que fer-ho amb una pretemporada de luxe? L’estiu s’ha convertit en un moment clau per als grans clubs de futbol, tant futbolísticament com en l’aspecte de mercat. Aquests últims anys, ha esclatat la moda de les gires de pretemporada, en què els grans clubs viatgen pel món amb l’objectiu de començar a engegar motors. Emplenen estadis d’aficionats que durant la temporada no poden veure’ls en directe, comencen a agafar el ritme de partits i, a més, aprofiten per ampliar el mercat arreu del món.

I no només agafen avions Barça i Madrid. Athletic, Sevilla, PSG, Liverpool... Tots s’hi sumen. Els equips petits no tenen el mateix pressupost i no poden viatjar fins als EUA com el Barça, però tampoc es queden gaire enrere. Aposten per buscar amistosos amb grans clubs. El Girona mateix s’ha vist les cares amb el Benfica aquesta pretemporada.

Els Estats Units han estat la destinació més escollida pels clubs aquest any. Hi viatjaran Barça, Real Madrid, Juventus, Manchester City i Bayern. Però no ha estat l’única ubicació triada per a les gires. També ha tingut el seu protagonisme l’Àsia oriental. PSG, Manchester United, Sevilla i Liverpool viatjaran al continent asiàtic i passaran per llocs com ara Tòquio, Bangkok i Corea del Sud.

Alguns clubs també han escollit Europa per a les estades de pretemporada. És el cas de l’Athletic Club, que ha volat fins a Alemanya per disputar-hi fins a tres partits i un triangular.

Durant aquestes estades, els conjunts aprofiten per participar en diversos actes socials i comercials. El Barça, per exemple, ha aprofitat la gira als EUA per celebrar clínics amb la Barça Academy del país, convocar dinars i sopars amb penyes estatunidenques i organitzar una visita dels jugadors a les instal·lacions de Spotify, el nou patrocinador del club culer.

Evidentment, però, el futbol no es deixa mai enrere. Matins i tardes d’entrenaments en camps estrangers i, al llarg de la setmana, diversos partits amb rivals locals i altres grans clubs.

Anteriorment, es feien pretemporades de forma més amateur, amb equips propers i no tan grans. Ara, el futbol ha evolucionat i s’aprofita per planificar partits amb noms i cognoms. Aquesta pretemporada, per exemple, s’ha disputat un clàssic als EUA. Barça i Madrid van enfrontar-se a l’estadi Allegiant de Las Vegas amb victòria culer (0-1).

Així doncs, els últims anys, els grans clubs han aprofitat la pretemporada per obrir horitzons. Els equips viatgen a països per on no solen passar per establir acords de mercat, celebrar actes socials i, evidentment, començar a estirar les cames.

ESTATS UNITS

Els EUA són la destinació més escollida per a les gires de pretemporada

ECONOMIA

Els grans clubs aprofiten l’inici de curs per obrir horitzons comercials
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)